سرپرست نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس سازمان نوسازی کشور گفت: امسال یک هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می شود.
کد خبر: ۸۳۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 04 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی مناف زاده عصر شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی و تجهیز مدارس استان افزود: هم اکنون ۴۲۷ مدرسه با دو هزار و ۴۲۴ کلاس درس در دست اجراست.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این تعداد ۷۴۵ کلاس درس به همراه حذف ۳۰۰ کلاس درس کانکسی در مجموع هزار کلاس درس به اتمام رسیده و تحویل آموزش و پرورش استان شود.

مناف زاده با اشاره به آسیب هشت مدرسه در خوی در پی وقوع زمین لرزه اخیر در منطقه قطور اظهارکرد: متأسفانه در این زلزله هشت مدرسه دچار آسیب شدند که از این تعداد سه مدرسه آسیب نیازمند تخریب و بازسازی و پنج نیز نیازمند تعمیرات اساسی است.

سرپرست نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه برای مدارس تخریبی با جایگزینی چند کانکس زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم شد و هم اکنون مراحل تعمیر و مقاوم سازی پنج مدرسه دیگر نیز در حال انجام است.

مناف زاده اضافه کرد: این هشت مدرسه آسیب دیده در حال بازسازی، احداث و مقاوم سازی بوده و پیش بینی می‌شود تا مهرماه امسال آماده تحویل به آموزش و پرورش استان شوند.

وی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی ۱۷۰ فضا با ۵۹۹ کلاس درس دارای علمک گاز، استاندارد سازی ۱۶۵ فضا با ۵۲۶ کلاس درس فاقد علمک گاز، اتمام ساخت پنج مدرسه جایگزین مدارس خشتی در استان، احداث ۱۱۳ پروژه با ۴۹۰ کلاس درس همراه اتمام پنج باب سالن ورزشی را از مهمترین اقدامات این اداره کل در سال ۹۸ عنوان کرد.

مناف زاده با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۸ فضا با ۱۲۵۹ باب کلاس درس نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری عملیات استاندارد سازی آنها را به اتمام رسیده و جشن برچیدن بخاری‌های نفتی را برگزار کنیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۸ مدرسه با ۴۶ کلاس درس دیوار بلوکی، ۷۰ مدرسه با ۲۰۳ کلاس درس دیوار سنگی، ۲۳۱ مدرسه با یک هزار و ۲۵۷ کلاس درس سقف چوبی داریم که قابلیت صنعتی سازی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار