معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه شاخصی برای ارزیابی میزان قرنطینه خانگی در دست نیست، گفت: ممکن است افراد به جای حضور در خیابان‌ها، رفت و آمد خانوادگی داشته باشند یا یک عضو خانواده از خانه خارج شود که این موضوع نیز نقض قرنطینه است.
کد خبر: ۸۳۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 05 April 2020

دکتر شاپور مسعودی‌فر در خصوص وضعیت قرنطینه خانگی تصریح کرد: اطلاعات رسمی در مورد میزان قرنطینه خانگی نداریم و اینکه تنها به عدم حضور مردم در خیابان‌ها توجه شود، ملاک مناسبی برای ارزیابی قرنطینه نیست.

وی افزود: در حال حاضر می‌توانیم بگوییم مثلا حضور مردم در سطح شهر بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است اما شاخصی برای ارزیابی میزان قرنطینه خانگی در دست نیست زیرا ممکن است افراد به جای حضور در خیابان‌ها، رفت و آمد خانوادگی داشته باشند یا یک عضو خانواده از خانه خارج شود که این موضوع نیز نقض قرنطینه است.

مسعودی‌فر گفت: با توجه به اینکه قرنطینه اجباری در کل کشور اجرا نشده، به تبع آن هیچ آماری در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به وضعیت بروز کرونا در دزفول، افزود: وضعیت خوزستان نسبت به کل کشور خوب است؛ در خوزستان از هر صد هزار نفر ۱۰.۶ نفر و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول از هر صد هزار نفر ۸.۴ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. آمار حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به میانگین استانی پایین‌تر است و به نظر می‌رسد که این دانشگاه پایین‌ترین میزان بروز را داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص حضور مسافران نوروزی در دزفول اظهار کرد: طبق اعلام اداره راهداری، تردد در ورودی‌های خوزستان ۸۲ درصد کاهش یافته که به تبع آن در شهرستان‌ها نیز شاهد کاهش ترددها بوده‌ایم. در حالی که دزفول و شوش همیشه مورد استقبال مسافران بوده‌اند اما فعلا موارد کمی از مسافران نوروزی در این شهرستان‌ها مشاهده شده است.

وی افزود: در این شرایط، شائبه‌ای ایجاد شده و مردم هر جا خودرویی با پلاک غیربومی مشاهده می‌کنند، فکر می‌کنند که مسافر است در حالی که الزاما هر پلاک غیربومی مسافر نیست. برای خروج مسافران از شهرستان نیز تصمیم‌گیری در حوزه شورای تامین است اما نظر بر این است که تا حد امکان از حضور مسافران ممانعت شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار