رئیس ستاد انتخابات استان:
معاون سیاسی استاندار ایلام گفت : فردی که در ساختار ایلی و قومی رأی می آورد بیشتر به دنبال خواسته های قومی و قبیله ای خواهد رفت.
کد خبر: ۸۲۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 19 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری در نشست اعضای ستاد انتخابات استان گفت: طبق نظر سنجی های به عمل آمده در حوزه ی جنوب استان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۷۵ درصد و درحوزه ی شمالی استان قریب ۶۷ درصد است و در کل استان بیش از ۷۰ درصد مشارکت مردم استان درانتخابات را خواهیم داشت.

وی بحث ایلات و قومیت ها را در استان ایلام اصلی ترین مولفه های انتخابات در استان ایلام دانست و بیان داشت: انسجام ایلی در استان ایلام بسیا خوب است و باعث تقویت خرده فرهنگ ها خواهد شد ولی در مباحث کلان سیاسی باعث ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان شاکله ی اصلی انتخابات در حوزه ی شمال را ایلی و در حوزه ی جنوب قومی دانست و افزود: فردی که در ساختار ایلی و قومی رأی می آورد بیشتر به دنبال خواسته های قومی و قبیله ای خواهد رفت.

وی با تأکید بر مرور کارها و وظایف توسط اعضای ستاد انتخابات خاطر نشان کرد: وظیفه ما در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.

معاون سیاسی استاندار ایلام تأکید کرد: اعضای ستاد انتخابات حتما دوباره فرآیندها و وظایف را بررسی کنید و اشکالات و نواقص را حتما اگر وجود دارد گزارش دهند همچنین در خصوص شفافیت مالی کاندیداها نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی تبلیغات ممکن است برخی از کاندیداها با برخی پرداخت ها به دنبال جمع آوری رأی باشند و عدم اعلام شماره حساب کاندیدا به عنوان تخلف در انتخابات است.

معاون توسعه استاندار ایلام نیز در این جلسه بر قومی و قبیله ای شدن انتخابات در ایلام اشاره کرد و گفت: دغدغه ای که دوستان داشتند در حال نمود است و فعالیت های انتخاباتی ممکن است باعث اختلافات قومی و قبیله ای در استان شود که باید در این زمینه تمهیداتی را در نظر بگیریم.

معروف بسطامی به بحث های زیرساختی انتخابات اشاره کرد و گفت: دغدغه هایی که در بحث فیبر نوری و دیگر زیرساخت های انتخابات وجوددارد باید دقت بیشتری صورت گیرد.

رئیس بازرسی انتخابات استان خاطر نشان ساخت با تاکید بر اجرای مر قانون در انتخابات، اظهار داشت: همه‌ی ما مجریان انتخابات هستیم و در این عرصه باید بی طرفی کامل داشته باشیم و دوستان رعایت مسائل قانونی را در این حوزه داشته باشند تا اشاء الله به خوبی انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

در این جلسه مصوب شد ؛ در زمان شمارش آرا و تنظیم فرم ها نماینده فرماندار موظف است گوشی های همراه اعضای صندوق را جمع آوری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار