سخنگوی دستگاه قضا خبر داد؛
اسماعیلی گفت: اتهاماتی در مورد شهردار و اعضای شورای شهر لواسان در پرونده‌های زمین خواری مطرح است.
کد خبر: ۸۲۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 19 February 2020

اتهام شهردار و اعضای شورای شهر لواسان در پرونده‌های زمین خواری تایید شد

به گزارش تابناک سمنان: طی چند سال گذشته زمین‌های لواسان با بحران جدید زمین‌خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز  مواجه شده و گاهی اوقات شاهد تخریب عمیق این مناطق هستیم و رانت‌های موجود از رونق گرفتن این منطقه کاسته‌اند.

زمین خواری‌های غیرمجاز و ساخت‌وسازهای غیرقانونی در این منطقه تبدیل به موضوعی مهم برای ضابطان قضایی شد، به گونه‌ای که شهردار، ۲ نفر از اعضای شورای شهر و ۲ نفر از کارمندان شهرداری شهرستان لواسان دستگیر شدند، البته  احتمال داده می‌شود که به دلیل مشکلات مالی این افراد دستگیر شده باشند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا  در واکنش به ساخت‌وسازهای غیرقانونی و زمین خواری در منطقه لواسان گفت: در این منطقه به دلیل ارزش زمین‌ها افرادی اقدام به تخلف می‌کنند، در پرونده کلاک هم آرایی به نفع مالکان صادر شد، اما در دوره جدید با بررسی مجدد پرونده مشخص شد آرای صادره مبتنی بر اسناد غیر قضایی صادر شده است و این پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شده و مشخص شد که تخلف‌های انجام شده و نباید این اراضی وارد منطقه شهری می‌شد که پرونده به دیوان عالی کشور رفت.

اسماعیلی گفت: در دیوان عالی کشور مشخص شد که رأی صادره براساس اسناد جعلی بوده است، به همین دلیل احکام صادره نقض شد.

وی افزود: افراد حاضر در این پرونده در دیگر پرونده‌ها نیز متهم هستند که ما با سرنخ‌های آن پرونده‌ها توانستیم تخلفات آن‌ها را کشف کنیم، اتهاماتی هم در مورد شهردار و اعضای شورای شهر لواسان مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار