مردمی که سرنوشت وامید واینده اشان را به افرادی گره بسته اند که قرار است چهار سال به وکالت از آنان دردها و رنج هایشان را فریاد کنند ،اما همین افراد ،با پای گذاشتن بر عزت نفس موکلانشان درد ورنج هایشان را فرصتی برای سوء استفاده وبالارفتن از گرده اشان قرار داده اند .
کد خبر: ۸۲۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷ 16 February 2020

کباب کاندیدها رابخورید ،اما با رای ندادن به آنها کبابشان کنید !

تابناک ایلام ::" کباب کاندیدها را بخورید وبا رای ندادن به آنها کبابشان کنید "نوش جانتان این حق شماست ! این جمله کوتاه اما پر معنا تصویری از واقعیات این روزهای انتخابات کشور است که  امام جمعه یکی  شهرها در واکنش به کباب دادن تبلیغاتی برخی کاندیدها بیان کرده است .

چشم داشتن به رای مردم با نشان دادن گوشه تراول یا یک بسته غذایی و یا چند قطعه سیم کارت یا  کارت شارژ ،واقعیت بسیار تلخی است  که در ماهها وهفته های منتهی به انتخابات در بسیاری از مناطق کشور ،خصوصا استانها وشهرستانهای کوچک وکمتر برخوردار به فور یافت شده و در روزهای پایانی وشب انتخابات به اوج خود می رسد . به واقع می توان انتخابات این مناطق را اوج نوآوری وخلاقیت غیر اخلاقی برخی کاندیدها برای رای آوری از مردم نام نهاد.

مردمی که سرنوشت وامید واینده اشان را به افرادی گره بسته اند که قرار است چهار سال به وکالت از آنان دردها و رنج هایشان را فریاد کنند ،اما همین افراد ،با پای گذاشتن بر عزت نفس موکلانشان درد ورنج هایشان را فرصتی برای سوء استفاده وبالارفتن از گرده اشان قرار داده اند .

یکی ستادش را به کبابی صلواتی تبدیل کرده تا مردمی که به یمن بی توجهی واستیصال وکلا و کارگزارانشان، از کباب فقط بوی آن را استشمام کرده اند را از قِبَل این خیرات !نمک گیر خود نمایند. دیگری نیز ضعف بنیه مالی مردمان را نشان رفته تا به ناچار عقیده و رایشان را به تاراج ببرد !

امروز خبری تلخ از واقعیتی تلختر از همین حوزه انتخابیه خودمان یعنی شمال ایلام نگارنده را وادار به نگارش این مطلب نمود ."شهروندی گفت ؛یکی از کاندیدها کیسه های قند را در بین روستاییان فلان منطقه توزیع کرده واز این طریق ،پر کردن سبد رای خود را جستجو می کند"!

اگر این خبر حقیقت داشته باشد که قطعا دارد ،باید برای حال وروز مردمان این دیار گریست و سخت تر از آن به حال نخبگانش خون گریست که اینگونه بی پروا  به عزت ،حیثیت ،شرف و عقیده همشهریان وهم تبارانش چوب حراج زده است .

 بررسی سیر انتخابات ادوار گذشته مجلس شورای در مناطق عشایری وروستایی خودمان نشان میدهد که بانی وعامل تمامی این بدبختیها و بدعت های ناروا خود مردم ما هستند . همان مردمی که با انتخاب بدشان به خاطر تعصبات کور ایلی و طایفه ای ،راه را بر ورود شایستگان بسته اند ،یا بخاطر یک کیلو قند ویک پرس غذا ویا چندر غاز پول ! زمینه ساز باب شدن این رویه کثیف و مضری شده اند که امروز یقه خود مردم را چسبیده است . کسانی را روانه مجلس می کنند که چهار سال دوره نمایندگی را فرصتی برای رفع ورجوع مسایل ایلی و یا جبران خسارت مادی ناشی از همین سبک نادرست می کنند .

البته این وضعیت نمی تواند بی شباهت به غول ضرب المثل " خود کرده را تدبیر نیست " باشد !غولی که درآسیاب قربانی بی تدبیری خود شد وبه دست خود پیت نفت را روی خود ریخت وکبریت کشید !وقتی دیگر غولها وضعیت وی را دیدند ،از او پرسیدند: چه کسی این بلا را سر تو آورد؟ گفت: خودم و البته می دانید که مقصودش شخص آسیابان بود. غولها گفتند: چگونه می شود که خودت چنین بلایی را بر سر خودت بیاوری؟ غول ناله کنان گفت: خودم که نکردم خودم کردم. غولها گفتند: پس اگر خودت کرده ای تا چشمت کور بسوز که خودت کرده را تدبیر نیست. این را گفتند و برگشتند و غول سوخت و خاکستر شد.

مردم  باید دراین ایام بیشتر مراقبت کنند ،اگر می خواهند زندگی وآینده خود وفرزندانشان را خاکستر نکنند ،اگر می خواهند در سالهای آینده کسی ضعف مالیشان را نردبان رشد وترقی خود نکند،اولا کاربلدها ،صالحان وشایستگان را انتخاب کنند تا حداقل برای کاستن از رنج های آنان طرحی در اندازند، دوما به این گونه رفتارهای زشت انتخاباتی دست رد بزنند تا در آینده کسی اجازه بی حرمتی به مردم پیدا نکند ،چرا که قیمت گذاشتن بر عقیده مردم اوج بی حرمتی است . 

البته با ممارست وتمرین راهکاری که در مقدمه همین مطلب از زبان یکی از ائمه جمعه عنوان شد، به سوی حذف تدریجی  این رویه باطل گام برداریم " کباب کاندیدها را خورده ولی با رای ندادن به آنان ،کبابشان کنید "!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
کبابشون بخوره تو سرشون. رای هم نمیدیم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
مردم بصیرت دارند. سکوت را به حساب حماقت نباید گذاشت. اغالبا میدانند به کی رای میدهند و با یک کباب نظزشان عوض نمیشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
اون کبابه مال حلاله که بخوریم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار