به کسانی رای ندهیم که از همکنون ستادهای انتخابی اشان در قرق پیمانکاران بزرگ قرار گرفته است ،مردم ما دقت نمایند که بهترین معیار برای تشخیص کاندیدای معامله گر ورانت باز از کاندیدای صادق و پاک دست ،اطرافیان وگردانندگان ستادهایشان است !
کد خبر: ۸۲۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 16 February 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی   ::قطار انتخابات رفته رفته به ایستگاه هدف نزدیک می شود .صدای سوت این قطار هر آینه نزدیک ونزدیک تر شده ، حتی می توان چهره لوکوموتیو ران را هم به وضوح دید .آنچه که در این ایستگاه بیشتر به چشم می آید ،سرنوشت کشوریست که برای چهار سال به دست چند نفر سپرده می شود.

اما حرکت این قطار بیشتر شبیه به واگن های مترو است تا قطاری که می خواهد چند هزار کیلومتر ریل را برای رسیدن به مقصد معلومی پشت سر بگذارد ،شبیه به مترو از این جهت که در هردو سر آن لوکوموتیو ران نشسته است ،مسیر کوتاهی را در رفت وآمدند ،یکی می برد ودیگری بر می گرداند،تنها چیزی که تغییر می کند آدمهای درون مترو است .

درست مثل رفتار ما با انتخابات ورفتار انتخابات با ما! هر چهار سال یکبار با هزاران آرزو ، و امیدبه تحقق مطالبات وخواسته های انبوهمان، افرادی را روانه مجلس می کنیم ،اما چهار سال بعد آنان را با بدترین حالت ممکن از مترو پیاده و افراد دیگری را با همان همان امید و آمال ها با ههله و شادی روانه می کنیم!

کار ما شده بازی مارپله بچه ها ! به گونه ای از پله بالا می رویم تا بر روی سر مار قرار گرفته و تا انتهای دم مار باز گردیم ،بازگشت به خانه اول وآغازی دوباره وتکرار این بی حاصلی ها!

 مردم ما بدانند که اشتباه از صفحه مار وپله یا گناه لوکوموتیو ران نیست ! ما می توانیم درست تاس بندازیم تا بر روی سرمار قرار نگیریم! با تهییج های کاذب وتعصبات بی حاصل افرادی را روانه مترو سرنوشت خود نکنیم که چهار سال بعد فقط ساکهای پر شده انها را نظاره کنیم وتکرار این بازی بی حاصلتر !

به کسانی رای ندهیم  که چهار سال فرصت حضورشان در مجلس را صرف تحقق وعده های دوران تبلیغات به این وآن و فلان رییس ستاد خود  را مدیرکل کردن وفلان رییس ستاد رقیب را از اریکه قدرت پایین کشیدن و پا کردن در وظایف قوه مجریه و...نمایند !

به کسانی رای ندهیم  که در زیر چتر شان فقط افراد ایل وطایفه جا بشود تا  سر مردم  دیگر مناطق وشهرستانها چهار سال بی کلاه بماند ! انتخاب ایلی وطایفه ای یعنی نماینده ای که چهار سال فرصت نمایندگی اش را صرف رتق وفتق امور طایفه وتحقق مطالبات وخواسته های ایل وریش سفیدان قبیله نماید!

به کسانی رای ندهیم که از همکنون ستادهای انتخابی اشان در قرق پیمانکاران بزرگ قرار گرفته است ،مردم ما دقت نمایند که بهترین معیار برای تشخیص کاندیدای معامله گر ورانت باز از کاندیدای صادق و پاک دست ،اطرافیان وگردانندگان ستادهایشان است !

مردم حق دارند این سوال را از فلان کاندیدا داشته باشند که پول این حجم از ریخت وپاش وتبلیغات گسترده از کجا آمده است ؟ مگر غیر این است ؛نماینده ای که با پول تبلیغات چندین پیمانکار راهی بهارستان شده است ،ناگزیر به جبران است ،تنها راه جبران هم رانت و زیرپا گذاشتن حقوق دیگران والبته دست بردن درجیب مردم است !

مردم ما دقت کنند ،گول وعده ها وفریب ها را نخورند ،کسانی که سنگ بنای وکالت را بر دروغ وفریب وحیله گذاشته اند در ادامه راه وکلای صادقی برای مردم نخواهند شد! چه فریب ودروغی از این بزرگتر که بر خلاف  آنچه را که  خارج از توان ووظیفه نمایندگی است  ،مردم را با وعده های دروغین استخدام ووام و .....فریب داده و سادگی ونجابت آنان را پله ترقی خود نمایی !و در انتها هیچ!

کوتاه سخن اینکه شاید روزمرگی انتخابات برای لوکوموتیو ران قابل لمس باشد !! اما ما می توانیم با انتخاب درست ،معقول ،منطقی ،پرهیز از تعصبات ایلی ،با مطالعه وتحقیق و قرار دادن معیارهایی برای خود ،انتخابات را برای خود سودمند ،توسعه گرا و پرحاصل نموده و روز مرگی ها وبازگشت به نقطه سر خط را از آن بگیریم !این شدنی است قدری همت ،حمیت وگذشت می خواهد !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
واقعا درسته و ما قطعا به میرزایی رای میدهیم که شاهد این ادعا نارضایتی شهرستان حوزه انتخابیه از ایشون چون ایشون هیچ فرقی نزاشتن و خود نماینده تمام استان میدونن..ایشون واقعا نماینده ملی هستن ..نماینده خوش فکر باسواد خوش فکر ..نماینده ای که اهل باج دادن نیست اهل تقسیم پست و غنایم نیست ...واقعا ایشون شایسته حضور دوباره در مجلس هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
رای بی رای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
باشه اصلا رای نمی دهیم.چشم .رای بی رای ...............
ناشناس
|
Austria
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
خوب چرا تائید صلاحیت شده اند؟ما رو سر کار گذاشتند.؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
خیالتون راحت. ما کلا رای نمیدیم
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
بار اول رای دادیم ولی الا دیگر نه
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
با سلام... در نبود احزاب ودر فاصله 10 روزه تبلیغات انتخاباتی وهمچنین تعدد نامزد ها ی انتخاباتی یقینا مردم ورای دهندگان ابه راحتی امکان شناخت وتمایز بین نامزد ها را ندارند بهترین دلیل این مدعا عدم تایید صلاحیت یک سوم از نمایندگان فعلی میباشد که بیانگر شناخت نا کافی رای دهندگان از انها میباشد.در نبود ویا حضور کم رنگ احزاب ونهادهای مدنی هر نامزد انتخابات میتواند با هزینه های بالا ووعده وعیدهای خارج از قانون وامکانات کشور بسیاری از رای دهندگان ساده دل را بفریبد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار