حجت‌الله شهبازی گفت: سال گذشته ۱۰۷ هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده و در سال جاری نیز ۳۶ هکتار گلخانه در دست احداث است که تاکنون ۳۰ هکتار آن محقق شده است.
کد خبر: ۸۱۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 19 January 2020
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در برنامه راهبردی سه ساله استان توسعه گلخانه‌ها در اولویت بوده است گفت: طی سه سال ۲۱۰ هکتار گلخانه‌های استان افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، حجت‌الله شهبازی با بیان اینکه توسعه گلخانه مهمترین دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است اظهار کرد: در برنامه راهبردی سه ساله استان نیز توسعه گلخانه‌ها در اولویت بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۰۷ هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده و در سال جاری نیز ۳۶ هکتار گلخانه در دست احداث است که تاکنون ۳۰ هکتار آن محقق شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان به افزایش ۲۱۰ هکتار گلخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: طی سه سال این میزان توسعه گلخانه‌ها در استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان با توسعه و ایجاد گلخانه‌ها، اشتغال نیز افزایش می‌یابد تصریح کرد: با توسعه گلخانه‌ها طرح امنیت غذایی در استان ارتقا می‌یابد.

تخصیص سهمیه آب جدید برای توسعه گلخانه‌های استان

شهبازی با تأکید بر اینکه در استان همدان هشت مجتمع گلخانه‌ای در همدان، ملایر، رزن، درگزین، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ و اسدآباد وجود دارد بیان کرد: با ایجاد گلخانه‌های جدید در استان در سال جاری برای ۳۳۰ نفر اشتغال مستقیم داشتیم و بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را شاهد بودیم.

وی از تخصیص سهمیه آب جدید برای توسعه گلخانه‌های استان خبر داد و گفت: در سال جاری بالغ بر یک‌میلیون و ۱۷۲ هزار متر مکعب آب برای گلخانه‌ها تخصیص یافته است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان به ایجاد ۱۵ مجتمع گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: کشت در فضای باز گلخانه نیز به مرور زمان در دستور کار است تا علاوه بر کشت کمتر در اراضی بیش از ۹۰ در صد صرفه‌جویی مصرف آب را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح ماندگاری و راندمان تولید محصول افزایش خواهد یافت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در گلخانه‌های استان از تکنولوژی روز استفاده می‌شود.

فعالیت گلخانه‌های مختلف شیشه‌ای در همدان

شهبازی با تأکید بر اینکه گلخانه‌های مختلف شیشه‌ای در استان فعال است تصریح کرد: سال گذشته محصولاتی، چون گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، خیار و گل شاخه بریده در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات باغی سالانه در کشور ۲۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن است ادامه داد: سالانه ۶۷۰ هزار تن محصولات باغبانی در استان تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد:: استان همدان ۷۶ هزار و ۷۰ هکتار باغات کشور را معادل با ۲/۶ درصد و رتبه ۱۵ کشور در باغات را دارد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۳/۳ درصد تولیدات باغی کشور تولید می‌شود افزود: استان رتبه نهم کشور را در تولید محصولات باغی کسب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار