نخستین جشنواره فیلم شورابیل روز دوشنبه با حضور هنرمندان استان در مزار شهدای گمنام در حاشیه دریاچه شورابیل اردبیل آغاز به کار کرده و قرار است تا سه روز ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 23 December 2019
جشنواره فیلم و عکس شورابیل در اردبیل آغاز شد

به گزارش تابناک اردبیل، در روز نخست این جشنواره اردوی عکاسیی خیابانی تا پیاده‌راه فرهنگی اسفریس عالی‌قاپو اردبیل ( گذرگاه فرهنگی ) برگزار خواهد شد و طی سه روز برگزاری آن نیز فیلم‌های بخش مسابقه ، آثار برگزیده جشنواره فیلم شهر ( سال ۱۳۹۳) ، آثار برجسته انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ،  ورک شاپ‌های آموزشی ( کارگاه عکس مستند خیابانی با حضور داور علایی و جاوید خدمتی ) و ( ورک شاپ تخصصی نگاه در سینمای مستند توسط فیلمساز بنام کشور علی محمد قاسمی ) در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار شده و روز چهارشنبه پس از جلسه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه، با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به کار خود پایان خواهد داد.

میردولت موسوی ، دبیر اجرایی جشنواره شورابیل به ایرنا گفت: در این جشنواره از بین ۵۸ فیلم رسیده به بخش مسابقه ، پس از تطبیق آثار با آیین‌نامه جشنواره ۳۹ اثر برای رقابت انتخاب شدند که همگی به اکران عمومی در خواهند آمد. 

به گفته وی ، همچنین از بین ۹۸ فیلمنامه رسیده ، ۵۴ اثر به رقابت می‌پردازند و از بین ۹۵۸ قطعه عکس از حدود ۶۳ عکاس در ۲ بخش  حرفه‌ای ۲۷ عکاس و آماتور ۳۴ عکاس به رقابت خواهند پرداخت.

حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل نیز گفت:  برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی ، عمرانی، اجتماعی  می‌بایست ابتدا به توسعه فرهنگی اولویت داد و در این مسیر نیز هنر و هنرمند نقش اساسی دارد.

وی مشارکت جوانان در توسعه اجتماعی و کشف استعداد آنها  و نیز معرفی قابلیت‌های شورابیل بعنوان یکی از عنصرهای مهم فرهنگی شهر اردبیل را از اهداف برگزاری جشنواره فیلم ، عکس و فیلمنامه شورابیل ذکر کرد.

حضور علاقه‌مندان در  تمام برنامه‌های جشنواره شورابیل برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار