پاییز که از راه می‌رسد، قاینات پذیرای گروه‌های مختلف هم‌وطنان از اقصی نقاط کشور و گردشگرانی از کشورهای عمدتاً اروپایی است.
کد خبر: ۷۹۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 03 November 2019
گردشگران اروپایی به تماشای مزارع زرشک و زعفران آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی، این روزها شهرستان قاینات شاهد به بار نشستن یاقوت سرخ (زرشک) و سر برآوردن و عطرافشانی گل‌های ارغوانی زعفران است، جادوی نگاه و شمیمی برخاسته از دل زمین که دل هر بیننده‌ای را به سوی خود متمایل می‌سازد.

پاییز که از راه می‌رسد، قاینات پذیرای گروه‌های مختلف هم‌وطنان از اقصی نقاط کشور و گردشگرانی از کشورهای عمدتاً اروپایی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات در این زمینه اظهار داشت: امسال نیز بر سیاق گذشته و بلکه پررونق‌تر، شهرستان قاینات شاهد حضور گروه‌های گردشگر از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بود.

حمید عباس‌زاده افزود: دو گروه 15 و هشت نفره از کشور آلمان، یک گروه به تعداد هشت نفر از ایتالیا و چند نفر از کشور فرانسه، ضمن حضور در شهرستان، از باغات زرشک و مزارع زعفران بازدید کردند و با مراحل چیدن و پاک کردن زعفران از نزدیک آشنا شدند.

وی عنوان داشت: گردشگران خارجی با بازدید از مسجد جامع، بنا و بقعه بوذرجمهر، موزه‌های مردم‌شناسی و مشاهیر و هم‌چنین اقامتگاه بومگردی با تاریخ و پیشینه شهرستان و استان آشنا شدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اضافه کرد: قاینات به‌عنوان خاستگاه زعفران در جهان، هرساله شاهد حضور گردشگران زیادی از اقصی نقاط است که این استقبال امسال نسبت به قبل، رو به رشد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار