از ابتدای سال تاکنون ۲۵ کیلومتر از طول راه‌های استان روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شده است.
کد خبر: ۷۹۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 03 November 2019

صادقی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: اجرای این نوع روکش آسفالت حفاظتی علاوه بر سرعت بالا درانجام پروژه و صرفه اقتصادی به جهت استفاده از قیر امولسیون در نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، ازآلودگی‌های محیطی جلوگیری می‌کند.

او افزود: عمر آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ، بین ۵ تا ۱۰ سال است و استفاده ازاین نوع آسفالت باعث صرفه جویی درهزینه‌ها تا یک سوم لایه آسفالتی می‌شود.

صادقی ادامه داد: مخلوط‌های میکروسرفیسینگ شامل مصالح صددرصد شکسته با دانه بندی مشخص، قیرامولسیون اصلاح شده، آب و فیلر‌های معدنی است که درنهایت با یکدیگرمخلوط شده و سپس با ماشین مخصوص میکرو سرفیسینگ بر روی سطح جاده پخش می‌شوند.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: پرکردن شیار‌های جای چرخ‌ها، گود افتادگی‌ها و ناهمواری‌های عرضی و طولی، پر کردن درز‌ها و ترک‌های کم عمق و سطحی، اصلاح عریان شدگی‌ها، افزایش اصطکاک، اصلاح ناهمواری‌های سطحی، زیبایی بیشتر جاده، رفع اکسید شدن قیر سطحی آسفالت، رفع قیرزدگی سطحی، پر کردن چاله‌های کم عمق، جلوگیری از خرابی‌های بیشتر سطح جاده و به طور کلی افزایش سطح سرویس دهی جاده از مزایای بکارگیری آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ است.

او   راندمان بالای پخش، حداقل انسداد ترافیکی و تامین سطحی هموار، آب بند و با مشخصات اصطکاکی قابل قبول  از دیگر مزایای این روکش ها عموان کرد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای اولین بار در راه‌های شریانی استان خراسان جنوبی حد فاصل پلیس راه تا میدان فرودگاه، اجرای میان لایه آسفالت گرم GAP -GRADED (دانه بندی باز) به طول ۳ کیلومترانجام گرفته است.

او گفت: از مزایای این نوع آسفالت نسبت به سایرآسفالت‌ها، کاهش درصد قیر، عدم پاشش آب در زمستان زیرچرخ وسایط نقلیه، و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش عمر روسازی می‌باشد.

صادقی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری نسبت به اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر از محور‌های استان با روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ اقدام خواهد شد. افزود: اجرای کلیه لکه گیری‌ها در سطح محور‌های استان، با آسفالت گرم با دانه بندی باز در دستورکار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ط آ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار