وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه حوزه آموزش استان از میانگین کشوری، ۲ متر بالاتر است.
کد خبر: ۷۸۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 28 September 2019

کنکور باعث انهدام نظام آموزشی می‌شود

جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری کرمانشاه با حضور استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در این جلسه محسن حاجی میرزایی با اشاره به تبدیل زلزله به فرصت برای استان گفت: متوسط سرانه حوزه آموزشی کشور ۵/۲ متر و در استان کرمانشاه ۷/۲ متر است بطوریکه پس از زلزله، استان نسبت به قبل ۷۰ سانتی متر افزایش حوزه دارد. ما باید تلاشمان در جهت رسیدن سایر حوزه‌ها به میانگین کشوری است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۷۸ مدرسه در زلزله آسیب دیده که ۱۹۰ مدرسه تعهد و حدود ۱۴۰ مدرسه‌ی آن تکمیل شده است. شورای آموزش و پرورش استان برای تحقق اهداف نیازمند مشارکت همگانی بوده که به جهت گستردگی حوزه آموزش و پرورش باید از آن حمایت و در پرتو همکاری، به هم افزایی برسیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه کنکور باعث انهدام نظام آموزشی می‌شود اظهار داشت: برگزاری کنکور به منزله گرو گرفتن نظام تربیت بوده و باید جایگزینی برای آن وجود داشته باشد. باید تمامی دستگاه‌ها و حوزه‌ها مثل کشاورزی و صنعت پس از پایان ۱۲ ثال تحصیلی در مدارس پذیرای تکنسین‌هایی باشند که وارد فضای کسب و کاز شده و رابط بین قشر کم سواد و دانشگاهی باشند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اقتصاد ده هزار میلیاردی شکل گرفته باید به سمت آموزش و پرورش بیاید؛ اما امروزه نظام اقتصادی به بیراهه رفته و ارزش افزوده‌ای در نظام تربیت وجود ندارد. نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل تمایل زیاد برای محرومیت زدایی، چتر آموزش خود را در دورترین نقاط کشور گسترانده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۵۱ درصد مدارس کشور روستایی بوده که ۵۰۰۰ مدرسه آن زیر ۵ دانش آموز دارند. شورای آموزش و پرورش استان باید نیاز و ظرفیت‌های محلی را شناسایی کرده و مطابق آن به آموزش بپردازد. لازم به ذکر است که مدارس خشت و گلی در کشور برچیده شده و تا پایان آبان ماه از مدارس سیستان و بلوچستان نیز حذف می‌شود. مدارس کانکسی نیز در حال بررسی بوده و پیگیر حذف مدارس کانکسی بالای ۲۰ دانش آموز هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار