مدیر آموزش و پرورش عشایری خوزستان از قبولی بیش از 70 درصد دانش‌آموزان عشایری استان در کنکور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 19 September 2019

حمید قنبری اظهارکرد: با توجه به شرایط روستاهای عشایری و فاصله‌های زیاد آن‌ها عمدتا مدارس عشایری کم جمعیت هستند و در نتیجه امکان ایجاد مدارس متوسطه دوم در نقاط مختلف وجود نداد.

وی افزود: با این حال تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا در روستاهایی که این امکان وجود دارد، مدارس متوسطه دوم تاسیس شود و برای مکان‌هایی که امکان تاسیس مدرسه مستقل وجود ندارد، مراکز شبانه‌روزی برای پوشش عمومی آن‌ها تاسیس شده است.

مدیر آموزش و پرورش عشایری خوزستان بیان کرد: احداث مدارس متوسطه دوم در روستاها با کمبود امکانات، شرایط سختی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده بود اما دانش‌آموزان عشایری توانستند نتایج خوبی در کنکور کسب کنند.

قنبری با بیان اینکه امسال در مناطق عشایری استان 200 دانش‌آموز کنکوری داشتیم، گفت: از این تعداد حدود 70 درصد در کنکور قبول و عمدتا این دانش‌آموزان در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان رامهرمز ۵ دانش‌آموز عشایری کنکوری داشتیم که هر ۵ دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، در شهرستان گتوند ۲۵ دانش آموز کنکوری داشتیم که ۲۰ دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند و همچنین در شهرستان ایذه ۸ دانش آموز کنکوری داشتیم که ۴ نفر از این دانش آموزان در دانشگاه پذیرفته شدند که از این ۴ دانش آموز ۲ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.

قنبری گفت: دانش آموزان و فرزندان عشایری استعدادهای نابی دارند و اگر به آن‌ها توجه و شرایط مساعدی برای تحصیل آن‌ها فراهم شود، بدون شک آینده درخشانی در انتظار این دانش‌آموزان و جامعه عشایری استان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش عشایری خوزستان در پایان بیان کرد: کمتر نیروی انسانی حاضر می‌شود که امکانات و رفاه شهرها را رها کند و در مناطق محروم و کم برخوردار خدمت کند. اگر به دانش‌آموزان عشایری توجه شود آن‌ها هستند که منطقه خود را آباد خواهند کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار