به گزارش پایگاه خبری توانیر ، امروز با امضای تفاهم نامه ای میان شرکت های توانیر و ساتکاب، فاز دوم طرح ملی فهام ، که با هدف هوشمندسازی شبکه برق انجام می شود، با حضور وزیرنیرو آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 07 September 2019

فاز دوم طرح هوشمندسازی شبکه برق کلید خورد

امروز و با حضور وزیر نیرو، تفاهم نامه نصب 5 میلیون کنتور فهام میان شرکت توانیر و شرکت ساتکاب به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه که به امضای مهندس محمدحسن متولی زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر و محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب رسید، فاز دوم طرح فهام وارد مرحله عملیاتی شده و 5 میلیون مشترک برق در طی 2 سال به کنتورهای فهام ( هوشمند) مجهز خواهند شد.

براساس این گزارش، در فاز اول طرح فهام،  مشترکان دیماندی برق به کنتورهای هوشمند مجهز شدند و علاوه بر این استانداردها، مشخصات فنی  و دانش فنی ساخت کنتورهای هوشمند داخلی تحقق یافت.

در قالب فاز دوم قرار است  دو و نیم میلیون مشترک سه فاز آمپری از جمله مشترکان کوچک صنعتی، تجاری، باقی مانده مشترکان کشاورزی و سه فاز خانگی و همچنین دو نیم میلیون مشترک تک فاز تجاری و خانگی، با  اولویت مشترکان پرمصرف،  به کنتورهای هوشمند مجهز شوند که از این طریق رفتار مصرفی این دسته از مشترکان قابل مدیریت خواهد شد.

این گزارش می افزاید: علاوه بر این طرح قرار است 200 هزار کنتور مرجع هوشمند نیز در مجتمع های تجاری و مسکونی نصب شود که از این طریق نیز رفتار مصرفی حدود  5 میلیون مشترک مدیریت پذیرخواهد شد.

خاطرنشان می سازد که این 200 هزار کنتور مرجع خارج از تفاهم نامه با ساتکاب بوده و توسط شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور اجرایی خواهد شد و جمعا با تفاهم نامه ساتکاب طی دوسال آینده 10 میلیون مشترک با اولویت مشترکین پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

برپایه این گزارش، طرح فراسامانه هوشمند اندازهگیری و مدیریت انرژی (فهام) یکی از پروژه های ملی و مهم صنعت برق  و به عنوان اولین و زیربنایی ترین قدم در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به شمار می رود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار