‌مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: دکه‌های آش فروشی در محور چالوس به معضلی جدی در این منطقه تبدیل شده که حل آن به سادگی امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۷۷۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 19 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حامد فرضی اظهار کرد: برای اولین بار از سال 72 شاهد حضور عده‌ای در این محور بودیم که با یک قابلمه در قسمت‌هایی از این جاده مستقر شده و به مسافران آش می‌فروختند.

وی توضیح داد: حالا بسیاری از این قابلمه‌ها به مجتمع‌های بزرگی تبدیل شده‌اند که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند و طی سال‌های گذشته به تعداد آنها اضافه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه معضل آش فروشان از تصرفات غیرقانونی در محور چالوس جدی‌تر است، تصریح کرد: هر سال شاهد تعداد انگشت شماری تصرفات غیرقانونی در این محدوده هستیم ولی تعداد آش فروشی‌های آن به سرعت در حال افزایش است.

مدیرکل منابع طبیعی البرز با بیان اینکه برخورد قانونی با این آش فروشی‌ها ساده نیست، گفت: صدور حکم نهایی جمع آوری این آش فروشی‌ها گاه چندین سال طول می‌کشد چون این پرونده‌ها در چندین مرحله بررسی می‌شود.

فرضی توضیح داد: درآمدزایی نباید به قیمت آسیب به عرصه‌های طبیعی تمام شود چون منابع طبیعی تنها متعلق به ما نیست و آیندگان نیز باید از آن بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی استان اشاره کرد وگفت: به دنبال ایجاد فضایی در مراتع استان هستیم تا مرتعداران با کشت گیاهان دارویی بتوانند برای خود منبع درآمدی کسب کنند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز افزود: با ایجاد فضایی دو تا پنج هکتاری در مراتع برای کاشت گیاهان دارویی به ویژه در آسارا و طالقان و همچنین ایجاد سیاه چادر در نزدیکی این فضاها می‌توان به جذب گردشگر در استان کمک کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار