به گزارش تابناک یزد، «سید ابوالفضل موسوی بیوکی»، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،در خصوص کنترل قیمت مسکن بیان کرد: ما نیاز به قانون جدید نداریم و دولت بر اساس قوانین موجود می‌تواند، برنامه‌ریزی کرده و مشکلات این حوزه را حل کند. کمیسیون عمران نیز در این زمینه پیگیری هایی از دولت داشته است؛ کمااینکه مدتی پیش وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی به مجلس آمدند و در رابطه با برنامه‌های خود صحبت کردند.

وی ادامه داد: قبل از این جلسه یک‌بار وزیر راه و شهرسازی را به مجلس فراخواندیم تا برنامه‌های خود را ارائه بدهد. در برنامه‌های دولت که هدف‌گذاری آن برای سال 98 و 99 انجام شده، ساخت مسکن مدنظر است و اگر بتواند در این امر موفق شود تا یک حدی می‌تواند، کمبود های ما را در این حوزه مرتفع کند. 

موسوی بیوکی خبر داد: دو هفته دیگر با وزارت راه و شهرسازی جلسه‌ای داریم که امید بر آن است تا برنامه‌های خود را به صورت تنظیم شده برای ما بیاورند، تا در این حوزه به صورت جدی وارد شویم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با هدف‌گذاری دولت در حوزه مسکن تشریح کرد: هدف‌گذاری دولت به لحاظ کمی، تولید 900 هزار واحد مسکونی برای دو سال است. این در صورتی است که هر ساله نیاز ما نسبت به جمعیتی که طالب مسکن می‌شود، افزایش پیدا می‌کند. بر اساس آماری که مرکز آمار بر اساس سرشماری سال 95 منتشر کرد ما هم اکنون در کل کشور به لحاظ کمی، تعداد مسکن بیشتری نسبت به تعداد خانواده‌ها داریم.

وی افزود: در حوزه مسکن در رابطه با عرضه و تقاضا، مشکلات زیادی داریم و همچنین در توزیع مسکن نیز شاهد مشکلاتی هستیم؛ به همین خاطر باید از دولت پیگیری شود تا برنامه های خود را بر اساس موضوعات خاصی که وجود دارد، تدوین کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی مردم نسبت به قبل زیاد شده است، گفت: امروز می‌بینیم مردم با توجه به مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستند، میل بیشتری به مسکن‌های استیجاری دارند. بنابراین برنامه‌های دولت نیز باید به همین سمت متمایل شود تا بتواند بازار را کنترل کند. 

  او تصریح کرد: دولت باید رابطه عرضه و تقاضا را تنظیم کرده و برای کنترل قیمت، عرضه را به حدی برساند تا به دلیل نبود مسکن، قیمت‌ها افزایش پیدا نکند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در پایان بیان کرد: طبق آمار حدود یک و نیم میلیون نفر فاقد مسکن هستند؛ بنابراین نیاز است که حداقل به همین میزان مسکن ساخته شود. حال شاهد این موضوع نیز هستیم که تعداد زیادی مسکن خالی وجود دارد که با روش‌هایی مثل مالیات بر عایدی مسکن یا مالیات بر مسکن‌های خالی می‌شود تا یک حدی آن را کنترل کرد.