امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه از برنامه‌های تبریز 2018 چیزی ندیده است، گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان گفتند پروژه‌های تبریز 2018 تا 4 سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد و از آنجایی که مردم از همه‌چیز باخبرند همین دیروز به بنده گفتند 28 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های این رویداد طی دو روز آتی اختصاص می‌یابد، لذا از مدیرکل میراث فرهنگی می‌خواهیم بخشی از این مبلغ را به حوزه تامین زیرساخت‌های فرهنگ و شهادت اختصاص دهد.
کد خبر: ۷۷۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 15 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در آیین افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز اظهار کرد: از همه دست اندرکارانی که در ساخت حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز زحمت کشیده اند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: این باغ موزه یک اثر ماندگار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و یک مکان ارزشمند است که برای ساخت آن شهردار محترم فعلی و شهرداران قبلی، شهرداران قبلی و فعلی منطقه ۲ و همچنین مدیران سابق و فعلی موسسه عاشورا زحمت کشیده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: شهدا و ایثارگران و شهدای مدافع حرم کار بزرگی کرده اند و به ما و کشور ما عزت بخشیدند و ما باید این عزت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس به واسطه قرارگیری در کنار مزار شهدا، مکانی ارزشمند است، گفت: امیدواریم همه کمک کنند تا نواقص این مکان برطرف شود تا پایگاهی برای رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا باشد.

امام جمعه تبریز با تشکر از زحمات مسئولان فعلی و سابق برای بهره‌برداری از حرم مطهر شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس استان، گفت: رژیم طاغوت به سادگی بر بحرین و منافع آن بدون جنگی چشم پوشید اما رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در برابر حملات مستکبران و دست نشانده‌هایشان ایستادند و خون دادند تا وجبی از خاک کشور را به دست دشمنان ندهند.

وی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی را مورد خطاب قرار داد و متذکر شد: اصل میراث فرهنگی حفظ آثار شهداست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه از برنامه‌های تبریز 2018 چیزی ندیده است، گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان گفتند پروژه‌های تبریز 2018 تا 4 سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد و از آنجایی که مردم از همه‌چیز باخبرند همین دیروز به بنده گفتند 28 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های این رویداد طی دو روز آتی اختصاص می‌یابد، لذا از مدیرکل میراث فرهنگی  می‌خواهیم بخشی از این مبلغ را به حوزه تامین زیرساخت‌های فرهنگ و شهادت اختصاص دهد.

وی در در پایان افزود: در کمال تاسف در تبریز ۲۰۱۸ نتوانستیم فرهنگ مقاومت آذربایجان را نشان دهیم و فرهنگ شهید مهدی باکری در تبریز ۲۰۱۸ جایی نداشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار