صفارهرندی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی می‌خواهند در کشور جریان اصولگرا و اصلاح طلب را کنار بزنند و جریان بدلی و خطرناک که هیچ امتحانی در عرصه‌های مختلف جامعه نداشته، سر کار بیاورند.
کد خبر: ۷۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 04 August 2019

محمدحسین صفارهرندی صبح امروز در همایش تبیین گام دوم انقلاب اظهار داشت: تمام متن گام دوم انقلاب حساب شده و این بیانیه دفاعیه از انقلاب و تفکر انقلابی به عنوان روش حیات و زیست اجتماعی است.

وی گفت: شناخت مقوله انقلاب و ایستادن این انقلاب نیز موضوعیت دارد و جریان‌های معارض انقلاب و تفکرهای مختلفی که هر کدام خط و جریانی را نمایندگی می‌کردند در برابر جریان انقلاب اسلامی از بین رفتند.

صفارهرندی تصریح کرد: اثر دفاع از انقلاب برای طراحی آینده موضوع جدیت پیدا می‌کند و برای اینکه گام دوم را محکم برداریم باید جای پای خود را در گام اول محکم کرده باشیم و شبهات را تبیین کرده و نباید آثار این شبهات تزلزل در گام دوم به وجود آورد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران ظهور یک انقلابی بوده که هیچ شباهتی با انقلاب‌های ادوار پیشین ندارد و مهم‌ترین مشخصه متمایز کننده انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌ها نیز این است که سایر انقلاب‌ها حذف کردن خدا از معادلات ذهنی بشر، دخالت در امور اجتماعی، فردگرایی و لذت‌گرایی فردی داشته اما انقلاب اسلامی برای احیا تفکری است که انسان را به آسمان ارجاع می‌دهد و انقلاب اسلامی سرفصل جدید در تاریخ بشر بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی کاری می‌کند که مبتنی بر شریعت الهی باشد خاطرنشان کرد: منشأ جریان چهل ساله را نمی‌توان نادیده گرفت و چهل سال انقلاب اسلامی با آهنگ آرام طی شده است.

صفارهرندی اظهار داشت: بعد از 30 سال از رحلت امام(ره) می‌بینیم فضا و مسیر اصلی کشور هیچگونه تغییر نکرده و همه گروه‌ها و جریانات در منظومه انقلاب اسلامی و تفکر اولیه پیش می‌روند و این تفاوت جدی انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر است.

وی افزود: باید به فاصله‌ آرمان‌های اولیه با آن چیزی که موجود است توجه کرد و انقلاب اسلامی از ابتدا گفته می‌خواهد مستضعفان به حقوق اولیه خود برسند و هرگز آرمان حمایت از مستضعفان در جلوی چشم انقلابیون کنار نرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جهان توسعه یافته که سرآمد جریان نظام سوسیالیستی است همیشه مشکلات آن بیشتر بوده و امروز فقرای ایالات متحده آمریکا از 20 میلیون به 50 میلیون نفر رسیده و نه تنها توسعه سبب نشده عدالت بیشتر شود بلکه فاصله‌ها بیشتر شده است.

صفارهرندی بیان کرد: حرکت انقلاب اسلامی در مسیر تحقق حکومت علوی، نبوی، فاطمی و مهدوی است اما همچنان فاصله ما با آرمان‌های مطلوب معنادار است و تمام هم و غم ما باید کم کردن فاصله‌ها باشد.

وی عنوان کرد: برخی از مسئولان بی اعتقادی به نظام اسلامی را مطرح می‌کنند و گاهی این افراد منویات پنهان خود را هم بیان می‌کنند؛ مسئولان که در موضع مسئولیت‌های ریز و درشت تکیه زدند و برخی از مشکلات به دلیل فهم و تنبلی آنها ایجاد شده به جای اینکه دلیل این موضوع و مشکلات را در خود جستجو کنند به انقلاب ربط می‌دهند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دفاع از انقلاب بخشی از روح حاکم در بیانیه گام دوم انقلاب است و انقلاب اسلامی کارآمد بوده چرا که دشمن به توانمندی کشور اعتراف می‌کند و برخی از ناکارآمدی‌ها به دلیل ضایع شدن مسئولیت‌ها توسط یک سری از افراد است.

صفارهرندی تصریح کرد: ایران در شتاب علمی فاصله خود را به سایر کشورها کاهش یافته و به گفته کارشناسان ایران طی چند سال آینده ایران به عنوان 10 کشور اول در رشد علمی خواهد بود.

وی گفت: تا سال گذشته ایران اسلامی هیجدهمین کشور اقتصادی در دنیا بوده و این پیشرفت‌های علمی جدید و آشکار شده که دشمن در واقعیت این پیشرفت‌ها را پذیرفته اما حیرت زده شده که در آینده چه خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ایران اسلامی الگویی برای کشورهای طبقه چندم که به سمت قدرت‌های بزرگ می‌رفتند و تحقیر می‌شدند یا تبدیل به نوکر و مزدور آنها می‌شدند، خواهد شد و تبدیل شدن آرمان گرایی برای محرومان جهان دشمنان را آزار می‌دهد.

صفارهرندی گفت: امروز آمریکا مقابل کشور ایران متوسل به اقدامات بازدارنده شده یعنی اینکه ایران فرد مهاجم مقتدر است که آنها را وادار کرده سیاست‌های بازدارندگی در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه وقتی پهپاد آمریکایی توسط ایران سرنگون شد هیچ واکنشی نشان ندادند و این از اقتدار ایران اسلامی است گفت: این توقیف کشتی نفتکش انگلیسی و سرنگونی پهپاد آمریکایی غرورآفرین بود و حباب‌ تحریم‌ها در سال آینده می‌ترکد و نمی‌توانند این تحریم‌ها را ادامه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چهل سال نخست انقلاب اسلامی همراه با کارنامه درخشانی بوده که دشمن اعتراف دارد ایران نزدیک به یک ابرقدرت است و هر جایی که جریان مدافع انقلاب مداخله کرده جبران کم کاری آن بخش را می‌کند.

صفارهرندی تصریح کرد: بازگشت به تولید داخلی و حرکت به سمت احیای تولید داخلی آغاز شده و بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل در کشور فعال شده است.

وی در جلسه پرسش و پاسخ گام دوم انقلاب اظهار داشت: برای غلبه مشکلات باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود و صرفا وحدت کفایت نمی‌کند و باید ایده‌های زیبا و امیدوارکننده برای آن بخش مردم ایجاد و نسخه ویژه‌ای در انقلاب ارائه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی می‌خواهند در کشور جریان اصولگرا و اصلاح طلب را کنار بزنند و جریان بدلی و خطرناک که هیچ امتحانی در عرصه‌های مختلف جامعه نداشته، سر کار بیاورند.

وی با بیان اینکه امروز شرط لازم داشتن ایده، جذب مردم است ادامه داد: مسیر تکاپو جوانان در عرصه‌های مختلف کشور ایجاد شده و شاید جوانان اشتباه داشته باشند و باید این اشتباهات اصلاح شود اما بی تحرکی جوانان از هر چیزی خطرناک‌تر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای جوانان باید اصل نظام مهم باشد و باید منفذهای ظهور و بروز فساد در جامعه بسته شود و امروز رئیس جدید قوه قضائیه مسیر مبارزه با فساد را به صورت جدی دنبال می‌کند.

صفارهرندی اظهار داشت: باید سیستمی وجود داشته باشد که جلوی فساد و زمینه‌های ایجاد فساد را بگیرد که این موضوع باید از نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مطالبه شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد که روزی در کشور انقلابی بودند و شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌داد امروز ترامپ را مرد عمل می‌دانند و دم از رفاقت با دشمنان می‌زنند.

انتهای پیام/‌ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار