مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی از واریز عواید فروش سوخت در روز عید قربان به حساب مرزنشینان استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 03 August 2019
عواید فروش سوخت عید قربان به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی واریز می‌شود

حسین موهبتی صبح امروز شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال 94 تا 97 حدود 43 میلیون لیتر سوخت مرزنشینان فروش کرد و عواید سوخت به حساب مرزنشینان واریز شد.

وی تصریح کرد: با حضور معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از بهمن ماه سال 97 تاکنون شتابی به بحث سوخت مرزنشینان داده شد و در این مدت 27 میلیون لیتر سوخت فروش کرده و سود آن به حساب مرزنشینان واریز شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بینالملل استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نوبت بعدی عواید فروش سوخت عید قربان به حساب مرزنشینان واریز خواهد شد افزود: 150 میلیارد تومان از این مبلغ فروش سوخت‌ها نیز به دولت کمک شده است.

موهبتی گفت: فروش این سوخت و واریز عواید به مرزنشینان در مهاجرت معکوس خانوارها نیز تاثیرگذار بوده و جمعیت در روستاهای مرزی تثبیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: کمبود نیرو در مرز ماهیرود یکی از مشکلات است که باید پیگیری شود.

محمدعلی خاشی گفت: قانون ارزی ضربه بزرگی به توسعه صادرات و صنایع و کارخانجات استان زده و بزرگترین صنایع از جمله سیمان باقران و خوراک دام و طیور صادرات آن کم بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه کار کردن در مرز ماهیرود سخت است افزود: مرز ماهیرود به دلیل پتانسیل‌های زیاد جایگاه بالایی در توسعه صادرات استان می‌تواند داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار