سرهنگ کیومرث غلامی در گفتگو با تابناک :
معاون ترافیکی پلیس راهور کرمانشاه گفت: طرح عابریار ترافیک آغازی برای فرهنگ سازی عابران پیاده است.
کد خبر: ۷۶۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 30 July 2019

سرهنگ غلامی در افتتاحیه طرح از خودمان شروع کنیم در پارک نوبهار در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: در تصادف عابر پیاده، نُرم استان ما از نُرم کشوری بالاتر است، نُرم کشوری ۴۴ درصد و استان ما ۶۴ درصد به خصوص در شهر کرمانشاه است.

معاون ترافیکی پلیس راهور افزود: بخشی از اختلالات ترافیکی مربوط به عابرین پیاده است، در راستای ایمنی عابران پیاده با همکاری شهرداری تصمیم گرفتیم این طرح را اجرا کنیم و در این طرح نونهالان و خردسالان که همیار پلیس شناخته شده اند از عابرین پیاده‌ای که به چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی توجه می‌کنند با یک شاخه گل تقدیر و تشکر می‌کنند.

غلامی با تاکید بر اینکه رانندگان باید تمام حواسشان به رانندگی باشد، گفت: بیشترین علت تصادفات با عابر پیاده عدم توجه به جلو رانندگان است، در چهار ماه نخست امسال ۷ نفر از همشهر‌های ما به علت تصادفات عابر پیاده هرگز به خانه بازنگشتند.

وی با بیان اینکه عابران پیاده به خاطر ایمنی خود، باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، اضافه کرد: در ماده ۲۶ تخلفات رانندگی کمبود تسهیلات ترافیکی را برای عابران پیاده داریم، در نتیجه عابران پیاده باید بیشتر توجه کنند.

غلامی در ادامه عنوان کرد: در تصادفاتی که عابران نقص قوانین می‌کنند، طبق ماده ۲۰۶ و ۲۱۵ عابران به صورت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد مقصر شناخته می‌شوند.

معاون ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: طرح عابر یار ترافیک ان شاالله آغازی برای فرهنگ سازی عابرین پیاده در همه شهرستان‌های استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار