عملیات روکش آسفالت کمربندی پاکدشت، پروژه ای که اجرای آن ده سال به درازا کشیده، امروز یکشنبه با حضور مسئولان شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران، شهرستان پاکدشت، نقطه خروجی استان تهران به سمت استان سمنان است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت امام رضا(ع) و شرق کشور، همواره با مشکل ترافیک و عبور هزاران دستگاه خودروی سنگین و سبک همراه است که به دلیل نبود کمربندی مجبورند از میان شهر عبور کنند.
گاه وقوع یک تصادف یا اجرای عملیاتی عمرانی در این محور، ترافیک های چند کیلومتری را ایجاد می کند که نمونه ای از این دست موارد را می توان در سیلاب اوایل امسال و ورود آب به جاده که به ایجاد ترافیک چند کیلومتری در محور امام رضا(ع) منجر شد، مشاهده کرد.


با وجود آن که در اکثر شهرها عبور خودروهای سنگین از میان شهر ممنوع می باشد ، ولی در شهرستان پاکدشت تمامی خودروهای عبوری از جمله خودروهای سنگین مجبورند برای رسیدن به استان های شرقی از میان شهر عبور کنند و سه شهرک صنعتی، صدها واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان ، بر تعداد این خودروهای سنگین می افزاید. 


در دولت نهم بود که احداث کمربندی جنوبی پاکدشت به طول ۳۲ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت ولی با مشکلات به وجود آمده در زمینه تأمین اعتبار، اجرای آن بیش از ده سال به طول انجامید ولی با پیگیری مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری و با آغاز عملیات روکش آسفالت، به نظر می رسد که تکمیل این پروژه مهم ملی که یکی از مطالبات مردم پاکدشت است به زودی محقق می شود.

اجرای کمربندی پاکدشت به ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دوم تیرماه سال گذشته در بازدید از این پروژه گفت: برای اجرای کمربندی ۳۲ کیلومتری شهرستان پاکدشت به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در جلسه مشترک با مسئولان استان تهران و این شهرستان، چگونگی اختصاص آن مورد بررسی قرار می گیرد.
محمد باقر نوبخت گفت: کمربندی پاکدشت، یکی از پروژه های مهم برای رفع مشکلات ترافیکی در محور تهران – سمنان است که اجرای آن می تواند گره کور ترافیکی این منطقه را برطرف کند.
وی اظهار داشت: عبور جاده ترانزیتی امام رضا(ع) از داخل شهرها باعث افزایش میزان ترافیک شده و مشکلاتی را برای مردم و مسافران به همراه دارد و تنها راه رفع آن، احداث کمربندی در منطقه پاکدشت است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: اعتبار محدودی در بودجه سال ۹۷ به اجرای این پروژه اختصاص یافته که طی دو ماه ابتدای سال ۹۰ درصد آن تخصیص داده شده است .
وی تأکید کرد: برای اختصاص چنین بودجه قابل توجهی، به برنامه زمان بندی نیاز است تا این طرح مهم با صورت عقلائی اجرا و تکمیل شود.
پروژه ای که ۱۰ سال اجرایی نشده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران احداث کمربندی شهرستان پاکدشت در این استان را به عنوان یکی از قدیمی ترین پروژه های راه و شهرسازی معرفی کرد که حدود ۱۰ سال اجرایی نشده است.
نعمت الله ترکی دوم دیماه سال ۹۷ در جمع اعضای هیأت مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی ایران با اشاره به تکمیل نشدن کمربندی شهرستان پاکدشت گفت : این پروژه از سال ۸۸ تاکنون تکمیل نشده و بلاتکلیف ماندن آن به مشکلات مردم منطقه افزوده است.


مشکل ترافیک شرق تهران با احداث کمربندی پاکدشت حل می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ۲۴ اسفند سال ۹۷ در جریان بازدید از روند اجرای این پروژه گفت: کمربندی جنوبی پاکدشت به دلیل اتصال استان های شرقی کشور به پایتخت، از اهمیت ویژه ای درکاهش مشکل ترافیک شرق استان برخوردار است و باید این طرح هر چه زودتر تکمیل شود.
محمد تقی زاده افزود:  بیش از یک دهه از آغاز عملیات احداث کمربندی ۳۲ کیلومتری جنوبی پاکدشت می گذرد که اجرای آن به دلایل متعددی متوقف شده است.
وی تصریح کرد: این کمربندی به دلیل متصل کردن استان های شرقی کشور به تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نبود آن باعث شده تا بار ترافیکی به داخل شهرستان پاکدشت منتقل شود که این امر باعث بروز حوادث رانندگی متعدد و ترافیک های کور در این منطقه شده است.
وی گفت: به منظور اجرای این طرح منابع مالی مورد نیاز بررسی شده و سعی می شود تا در قالب برنامه زمان بندی مشخصی تأمین منابع شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: در حال حاضر یک سوم از این پروژه آزاد سازی شده و تلاش می شود تا همزمان با تملک اراضی باقی مانده، عملیات زیرسازی و اجرایی انجام شود.
وی تأکید کرد: تا زمانی که پروژه به روند مناسب اجرایی نرسد، کمیته کاری با حضور معاون عمرانی استانداری به صورت هفتگی برگزار می شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.


عملیات روکش آسفالت کمربندی پاکدشت آغاز شد
فرماندار شهرستان پاکدشت از آغاز عملیات روکش آسفالت کمربندی پاکدشت از منطقه فرون آباد خبر داد.
هادی تمهیدی روز یکشنبه در جریان بازدید از این پروژه گفت: در سایه همدلی و تلاش بی شائبه مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری و مشارکت و همراهی مالکان اراضی طول مسیر، عملیات آسفالت ریزی فاز اول پروژه کمربندی جنوبی شهرستان پاکدشت از محدوده فرون آباد آغاز شد.
وی افزود: فاز نخست این پروژه ۳۲ کیلومتری با عرض ۷۶ متر، ۱۰ کیلومتر است که در سال ۹۷،  در ردیف پروژه های ملی قرار گرفت و قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری این پروژه عملیات اجرایی آن را آغاز کرد .


وی از مدیران کل جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی استان تهران خواست تا اقدامات لازم برای تسریع در رفع موانع باقی مانده در مسیر اجرای این پروژه مهم را انجام دهند .
تمهیدی تصریح کرد: همزمان با اجرای این عملیات، پیگیری امور تملک و آزادسازی ادامه مسیر در بخش شریف آباد به عنوان انتهای مسیر کمربندی انجام می شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار