کد خبر: ۷۶۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 15 July 2019
تولیدکنندگان مبتکر تشویق می‌شوند

بیرجند - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، تولیدکنندگانی که نسبت به تأمین حداقل‌هایی که تاکنون از خارج کشور تأمین می شده خودکفا شده باشند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که روز دوشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحدهای شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بهینه یاب در ارتباط با تسهیلات متقاضیان واحدهای صنعتی، برخی موضوعیت‌ها را می‌توان ممیز کرد که متقاضیان در دریافت تسهیلات با مشکلی مواجه نخواهند بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های فرآوری سنگ فرصتی مناسب برای جلوگیری از خام فروشی معادن سنگ است که مورد حمایت ویژه قرار خواهد گرفت.

عابدی با بیان اینکه انجمن تخصصی سنگ می‌تواند نقش مؤثری در تأمین نیازمندی‌های تولید کنندگان داشته باشد تصریح کرد: سازمان صمت نسبت به تشکیل این انجمن اقدام کند.

وی ادامه داد: در ارتباط با هزینه‌های حمل و نقل هم طبق هماهنگی‌های استانی قرار شد همسو با سایر استان‌های کشور حرکت کنیم اما برخی قوانین با توجه به پهنای استان باید بومی‌سازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با تاکید استاندار کمیته پیگیری مصوبات مربوط به واحدهای صنعتی در استان تشکیل شده است که به صورت دقیق مصوبات مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرد.

وی گفت: استفاده از شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت هم ظرفیتی قابل تأمل برای ارتقا حوزه تولید است که با توجه به بومی سازی برخی از بخشنامه‌هایی که در استان قابلیت اجرا ندارد می‌توان این مهم را ارتقا بخشید.

عابدی در ادامه به روز رسانی محصولات تولیدی را از مهمترین نیازمندی‌های بخش فروش محصولات ذکر کرد و افزود: تولیدکنندگان بر اساس نیازمندی و ذائقه‌های متقاضیان نسبت به تولید محصولات اقدام کنند.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در بازدیدهای جداگانه هفته‌های اخیر از صنایع غذایی، فلزی و شیمیایی در شهرک صنعتی بیرجند بازدید و با فعالان این بخش‌ها از نزدیک گفت و گو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار