مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از وجود ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹ هزار و ۳۳۵ واحد غیرمقاوم و کم‌مقاوم هستند.
کد خبر: ۷۵۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 02 July 2019
۵۰ هزار خانه روستایی در خراسان‌جنوبی غیرمقاوم هستند

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محور‌های ارائه خدمات به روستائیان صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک است که این مهم پیش از انقلاب وجود نداشته و پس از انقلاب و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت وثیقه بسیار مناسبی برای دریافت اعتبارات و همچنین ضمانت‌نامه‌های معتبری برای افراد باشد، بیان داشت: جلوگیری از تعارض مالکان، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی مؤثر در بازار خرید و فروش از نتایج اجرای طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی است.

صدور 251 جلد سند مالکیت شهری و روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از صدور 251 جلد سند مالکیت شهری و روستایی از آغاز امسال تاکنون در استان خبر داد و تبیین کرد: از این تعداد 206 جلد سند در روستاها و  45 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با مشارکت بنیاد ثبت اسناد و املاک استان صادر شد.

آسمانی‌مقدم با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک هزار و 600 جلد سند مالکیت شهری و روستایی برای متقاضیان صادر شود، تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و 791 جلد سند مالکیت شهری و روستایی در خراسان‌جنوبی صادر شد.

زندگی زیر سقف‌های لرزان

وی از وجود ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 49 هزار و 335 واحد غیرمقاوم و کم‌مقاوم هستند که 39 هزار و 500 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و 49 هزار و 335 واحد استحکام کافی در برابر بلایای طبیعی ندارند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: ۲۰ درصد از واحدهای نامقاوم روستایی استان در شهرستان قاین، ۲۰ درصد بیرجند، ۱۴ درصد درمیان، ۱۲ درصد سربیشه، هشت درصد در خوسف، پنج درصد در طبس و فردوس، چهار درصد در بشرویه و سرایان و دو درصد در زیرکوه واقع شده‌اند.

2986 پرونده تشکیل شد

آسمانی‌مقدم با اشاره به ساخت پنج هزار واحد مسکونی ویژه بنیاد مسکن استان، مطرح کرد: تاکنون تعداد خانواده‌هایی که شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته چهار هزار و ۶۸۷ خانوار و تعداد پرونده‌هایی که تشکیل شده دو هزار و ۹۸۶ پرونده بوده است.

وی با اعلام اینکه یک هزار و 125 متقاضی به بانک معرفی شده و قرارداد ۳۲۹ نفر هم با بانک منعقد گردیده، عنوان کرد: عملیات احداث ۹۸ واحد تا مرحله پی‌ریزی پیش رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار