کد خبر: ۷۵۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 24 June 2019
۱۵۷ آسیب دیده از خدمات امدادی هلال احمر زیرکوه بهره مند شدند

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه گفت: نیروهای هلال احمر در این شهرستان در سال جاری به ۱۵۷ نفر آسیب دیده امداد رسانی کرده است.

محمد علی عابدینی پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های امدادی این شهرستان در سال جاری بیان کرد: نیروهای هلال احمر زیرکوه از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۷ مورد حادثه اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه این حوادث ۳۲۷ حادثه دیده را به دنبال داشته است، اظهار کرد: ۱۰۴ نفر نیروی امدادی در قالب ۳۴ تیم امدادی به محل حوادث اعزام شده اند.

عابدینی با بیان اینکه در این حوادث ۳۴ خودروی امدادی به کارگیری شده است، افزود: همچنین طی این ماموریت ها به ۱۵۷ نفر امدادرسانی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه یک پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری فعال دارد، گفت: در فصل تابستان با افزایش سفر ها به مناطق گردشگری یک پایگاه موقت امداد و نجات دیگر در شهر زهان از ابتدای تیر تا پایان شهریور ماه برپا است.

وی افزود: این پایگاه موقت با یک دستگاه خودروی نجات و ۳ نجاتگر به صورت ۲۴ ساعته آماده پوشش امدادی حوادث طبیعی و جاده ای است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه با اشاره به دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر در زیرکوه بیان کرد: برگزاری مانور آوار و اردوی توان افزایی در راستای اجرای برنامه های آموزشی و عملیاتی حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه های انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مانور تمرینی آوار با مشارکت تعداد ۲۵ نفر از نجاتگران آقا در جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه برگزار شده است، گفت: این مانور متشکل از تیم های جستجو و نجات شهری و بین شهری، اسکان اضطراری، تغذیه، نجات در کوهستان، مستندسازی و ارزیابی در روستای باغستان از توابع بخش زهان شهرستان زیرکوه برگزار شده است.

عابدینی بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و سرعت عمل نجاتگران در حوادث، آشنایی نیروها با منطقه محیطی زیرکوه، تمرین پاسخگویی به موقع و مناسب در حوادث از جمله اهداف برگزاری این مانور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار