کد خبر: ۷۵۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 22 June 2019
انتقال زندان طبس به خارج شهر/ افتتاح در نیمه دوم سال جاری

بیرجند- مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: امیدواریم در نیمه دوم سال جاری شاهد افتتاح زندان طبس در خارج از شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی هاشمی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد زندانی های استان مرد و هشت درصد زن هستند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد زندانی ها بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند، افزود: ۷۵ درصد زندانی ها در حوزه مواد مخدر، ۱۱ درصد سرقت و شش درصد در حوزه جرایم غیر عمد هستند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد زندانی ها متهم، ۷۹ درصد محکوم و ۱۴ درصد محکوم قرار باز هستند، گفت: چهار درصد زندانیان استان بی سواد، هشت درصد مقطع دبیرستان و دو درصد تا مقطع فوق دیپلم سواد تحصیلی دارند.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد زندانی های استان غیر شاغل هستند و توانستیم برای ۳۶ درصد ازآن ها اشتغال مولد و غیر مولد ایجاد کنیم، عنوان کرد: کاهش هدفمند جمعیت کیفری، توسعه و بهسازی مراکز، ارتقا بهره وری نیروی انسانی، توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد زندان های هوشمند، ارتقای امنیت پایدار در زندان ها، ارتقا سلامت زندانیان، توسعه توانمندی مهارت های فردی زندانیان، ارتقای حمایت از خانواده زندانیان و استفاده بهینه از منابع و سامان دهی بازداشتگاه ها از مهم ترین وظایف اداره کل زندان ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۲۸ خانواده زندانی تحت پوشش پنج انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، بیان کرد: ۱۳ نفر از مددکاران استان در زمینه حرفه آموزی و اشتغال فعالیت و از سال گذشته تا کنون ۱۹۲ دوره آموزشی برگزار و چهار هزار و ۵۸۵ نفر آموزش دیده اند.

هاشمی با بیان اینکه ۷۹۲ نفر اشتغال مولد و ۷۸۰ نفر اشتغال غیر مولد در زندان های استان داریم، اظهار داشت: تا کنون ۳۰ هزار و ۷۸۹ مورد ویزیت پزشک و دو هزار و ۱۸۵ مورد ویزیت دندانپزشک در زندان های استان داشته ایم.

۹۰۰ زندانی حافظ قرآن در زندان های خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه تا کنون دو مورد استفاده از پابندهای الکترونیکی در سطح استان را داشته ایم، افزود: در حال حاضر ۹۰۰ نفر زندانی حافظ نیم جز تا کل قرآن کریم و ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیان نیز حفظ قرآن در سطح استان وجود دارند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ کانون فرهنگی و هنری و ۳۵ نمازخانه در سطح زندان های استان تاسیس شده است، گفت: هفت مرکز در سطح استان وجود دارد که همه جز شهرستان طبس در خارج از شهرها قرار دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم در نیمه دوم سال جاری شاهد افتتاح زندان طبس در خارج از شهر باشیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال قبل ۱۳۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۱۶ میلیارد تومان آزاد شدند، افزود: از مجموع بدهی این زندانیان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گذشت شکات بوده است.

آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای سال جاری

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۱۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده اند، گفت: ۹ نفر از این زندانیان جرم مالی، سه نفر مهریه و یک نفر نفقه داشته است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی ادامه داد: یک هزار و ۵۵ مرخصی عید فطر و شب های قدر صادر شده که از این تعداد ۱۳۱ نفر منجر به آزادی شدند.

وی با اشاره به تاسیس شورای حل اختلاف در زندان مرکزی بیرجند، عنوان کرد: تا کنون ۲۰۰ پرونده به این شورا ارجاع شده که حدود ۵۰ درصد به سازش منجر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار