کد خبر: ۷۵۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 22 June 2019

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ضمن اعلام افزایش سه تا شش درجه‌ای دمای هوای کشور در هفته جاری توصیه کرد، کودکان، بیماران و سالمندان از ترددهای غیرضروری در ساعات گرم پرهیز کنند و مسئولان نسبت به‌احتمال وقوع آتش‌سوزی هوشیار باشند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه شماره ۴۹ خود با پیش‌بینی سه تا شش درجه‌ای دمای هوا به هم‌وطنان و مسئولان توصیه کرد، نسبت به پیامدهای این افزایش دما هشیار باشند.

در این اطلاعیه آمده است:

"از شنبه تا اواسط هفته جاری در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ خواهد داد، از یکشنبه‌شب تا سه‌شنبه توفان گردوخاک در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود، موجب کاهش کیفیت هوا، دید افقی و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی می‌شود.
همچنین بررسی نقشه‌های همدیدی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی در غالب نقاط کشور از روز شنبه تا اواخر هفته جاری روند افزایش نسبی دما به‌طور میانگین بین سه تا شش درجه را نشان می‌دهند، ازاین‌رو لازم است افراد سالمند، بیمار و کودکان در ساعات گرم روز در فضای بیرون تردد ننمایند و نیز مردم عزیز در مصرف انرژی از قبیل برق، آب صرفه‌جویی کرده و مسئولان امر نیز تمهیدات مقتضی را در خصوص موارد فوق به عمل آورند. ضمناً شرایط فصلی گاهی باعث وزش باد نسبتاً شدید می‌شود که لازم است در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع مراقبت به عمل آید."

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار