فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ قطعه از باغات به همراه ۲۵۳ هکتار از محصولات کشاورزی و مراتع طبیعی استان در آتش سوخته است.
کد خبر: ۷۵۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ 16 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با مرکز قوریت های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر وقوع آتش سوزی در مزارع، مراتع و باغات در نقاط مختلف استان ایلام، ماموران پلیس برای بررسی به نقاط اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: گزارش ماموران اعزامی به مناطق خسارت دیده حاکی از آن است، ۲۴۷ هکتار از مزارع و محصولات کشاورزی، ۶ هکتار از مراتع طبیعی و ۱۱ قطعه از باغات دچار آتش سوزی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها که طی ۲۴ ساعته گذشته و در نقاط مختلف استان ایلام شامل ۲۳۰ هکتار از محصولات کشاورزی (کلش) حاشیه رودخانه سیمره، ۱۴ هکتار از مزارع گندم و ۱۱ قطعه از باغات کشاورزان و باغداران دره شهری، ۳ هکتار از مزارع کشاورزی تحت کشت گندم در تنگه گرمه و ۳ هکتار از مراتع کوه رنو شهرستان ایوان و همچنین ۳ هکتار از مراتع طبیعی منطقه هر دریژ شهرک شهید کشوری شهرستان ایلام رخ داد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ۲ نفر در رابطه با آتش سوزی مراتع کوه رنو در شهرستان ایوان دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: پلیس با جدیت کامل و تحقیقات گسترده برای مشخص کردن علل و عوامل این آتش سوزی ها تلاش می کند.

سردار یاری در پایان با بیان اینکه جمعاً ۲۵۳ هکتار از محصولات کشاورزی، مراتع طبیعی و ۱۱ قطعه از باغات دچار آتش سوزی شدند، از مردم خواست با توجه به پوشش گیاهی مناطق مختلف استان ایلام و شغل کشاورز بودن اکثر هم استانی های عزیزمان از هرگونه اقدام که مراتع و مزارع را با موضوع حریق تهدید می‌کند، بپرهیزند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار