کد خبر: ۷۵۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 13 June 2019

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹ درصد فوتی های حوادث رانندگی جنوب این استان در ۲ ماهه نخست امسال به قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز مربوط می شود.

سرهنگ یداله ستوده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که بخش قابل توجهی از حوادث جاده ای سیستان و بلوچستان ناشی از حمل موادسوختی قاچاق و اتباع بیگانه غیر مجاز است پلیس طرح برخورد با این گونه از وسایل نقلیه حادثه ساز را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: عمده ترین پیامدهای قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان علاوه بر اتلاف بیت المال، سرمایه های ملی و انتفاع گسترده گروهی از سودجویان موجب افزایش تصادفات و سوانح رانندگی منجر به فوت به واسطه برخورد با خودروهای حامل قاچاق سوخت و آتش گرفتن خودروها می شود.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح توقیف خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از مشکلات و آسیب های احتمالی در مسیرهای ارتباطی از اواخر اردیبهشت اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در این طرح تمامی خودروهای پلاک مخدوش توسط ماموران انتظامی توقیف و روانه پارکینگ می شوند و تا سه ماه امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران از جمله استان های مستعد برای قاچاق سوخت است چرا که در همسایگی کشورهای پاکستان و افغانستان قرار گرفته و نیاز مبرم این کشورها به انواع فرآورده های نفتی مرزهای این استان را به دالان انتقال سوخت تبدیل کرده است.

خودروهای پلاک مخدوش در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان معضلی است که همواره امنیت جاده ها را به خطر انداخته و سبب بروز حوادثی ناگوار می شود به طوری که سرعت سرسام آوربرخی از این خودروها که گاهی حامل سوخت قاچاق یا اتباع بیگانه هستند برای گریز از چنگ قانون موجب تصادفات ناگوار و سوختن عده ای بی گناه در آتش طمع سودجویان می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار