برخی جزئیات این حادثه کم کم و با انجام تحقیقات و نهایتا اعلام نظر کارشناسان اعلام خواهد شد اما امروز و در نشست کمیسیون ایمنی راه ها و حمل و نقل استان   معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با تشریح جزئیاتی از ماجرا پرداخت.
کد خبر: ۷۵۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 09 June 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حادثه دلخراش واژگونی خودروی پژوپارس در جاده چرام به یاسوج ، در منطقه ی معروف به پیچ های «آب حیات» باعث جان باختن ۸ نفر از اعضای یک خانواده شد. حادثه آنقدر سنگین و غم انگیز بود که باعث اعلام عزای عمومی در این شهرستان از طرف امام جمعه شد . ساعاتی پیش مراسم تشییع فوت شدگان این حادثه در میان انبوه جمعیت در شهر چرام برگزار و پیکر آنان به خاک سپرده شد.
دانلود
برخی جزئیات این حادثه کم کم و با انجام تحقیقات و نهایتا اعلام نظر کارشناسان اعلام خواهد شد اما امروز و در نشست کمیسیون ایمنی راه ها و حمل و نقل استان   معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با تشریح جزئیاتی از ماجرا ، گفت: ایمن نبودن محور، عدم نصب گاردریل و سرعت بالا علت حادثه تلخ فوت 8 عضو یک خانواده در محور" یاسوج-چرام" است . 
سرهنگ حسن خسروجردی با ابراز تاسف از حادثه ناگوار و تلخ محور "یاسوج-چرام"که منجر به فوت 8 عضو یک خانواده شد، افزود: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در تعطیلات عید فطر، این حادثه در آخرین روز تعطیلات رخ داد که اتفاق ناگواری بود . 
در ادامه اظهارات وی که خبرگزاری ایسنا هم آن را منتشر کرده است ، آمده است : به دلیل کوهستانی بودن منطقه باید اقدامات بیشتری در محور "یاسوج-چرام" صورت می‌گرفت، گرچه کارها و تلاش‌هایی نیز شده است . 
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در محلی که این اتفاق افتاده تا 100 متر جلوتر از آن خاکریز وجود دارد اما قبل از پیچ حادثه 400 تا500 متر کفی مستقیم با شیب طولی وجود داشته حتی در مسیر هم پیچ‌های متعددی بود اما سرعت وسیله نقلیه در این پیچ‌ها پایین بوده است . 
سرهنگ خسروجردی با اشاره به علت این حادثه رانندگی تصریح کرد: تعداد زیاد سرنشین‌های خودرو، عدم توجه راننده به جلو به دلیل سرعت وسیله نقلیه و ایمن نبودن مسیر و عدم نصب تابلوهای هشدار دهنده و گاردریل همه از علل وقوع این حادثه تلخ در محور" یاسوج- چرام" استان کهگیلویه و بویراحمد است . 
وی ادامه داد: راننده از اهالی منطقه بود و به وضعیت جاده اشرافیت داشته اما سرعت بالا باعث عدم کنترل وسیله نقلیه و خارج شدن آن از سمت راست پیچ و واژگون شدن روی سقف شده است . 
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در برخی نقاط این محور پرتگاههای بیشتر و بدتر از محل واژگونی پژو پارس وجود دارد، عنوان کرد: براساس اولویت‌بندی پرتگاه‌های خطرناک این مسیر مشخص شوند و اقدامات زودبازده و کوتاه مدت برای آشکارسازی و ایمن سازی محور صورت گیرد . 
سرهنگ خسروجردی با اشاره به مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان کرد: این مصوبات همراه با اعتبارات مشخص به استان‌ها اعلام شود که از جمله اقدامات برجسته، کاهش سرعت وسیله نقلیه در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی است . 
وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعت، دهیاران و صدا و سیما در فرهنگ‌سازی کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد: با شروع طرح تابستانه ایمنی راه‌ها در اولویت باشد . 
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با اشاره به زیاد بودن انحراف به چپ و سبقت خودروها اضافه کرد: طی این ایام یک اتوبوس در محور "قم- تهران" واژگون شد و چهار نفر در این حادثه فوت کردند اما واژگون شدن خودروی پژو پارس با 9 نفر سرنشین در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به 8 نفر فوت شد که تمام محاسبات ما را به هم زد.
23درصد تلفات تصادفات رانندگی امسال در محور"یاسوج- چرام"است
همچنین سرهنگ بهنام ویسی پور، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 10 درصد تصادفات منجر به جرح استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 در محور "یاسوج- چرام" بوده اند.
وی افزود: 23 درصد تلفات انسانی تصادفات رانندگی استان از ابتدای سالجاری تاکنون مربوط به محور " یاسوج- چرام" است.
سرهنگ ویسی پور اظهارکرد: در صورت تامین ساختمان، پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی استقرار یک واحد پلیس راه در محور" یاسوج-چرام" را دارد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور 148کیلومتری "یاسوج- چرام" با تعریف راه روستایی است که هم اکنون چند شهر و شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از شهرهای استان خوزستان بعلت مسافت کمتر، وجود نقاط طبیعی و تفریحی، آب و هوا و اقلیم مناسب و وجود دو امامزاده علی و حمزه(ع) از این محور استفاده می کنند.
ویسی پور تصریح کرد: کم عرض بودن، پیچ های مرکب و تند، شیب زیاد، نقاط حادثه خیز متعدد و نبود علائم هشدار دهنده از مهمترین مشکلات محور " یاسوج- چرام" است که نیاز به اصلاح و تعریض دارد.
همچنین محمد حسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: آنتن دهی تلفن همراه در محور" یاسوج- چرام" خیلی ضعیف است که این مساله در مواقع حوادث جهت امداد رسانی مشکلاتی را ایجاد می کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
تنها راه حل مسئله مسدود اعلام شدن این مسیر است
با تجربه
|
United States
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
با سلام
وجود چهار کودک در کنار راننده و ان هم کودکان هم بازی
کاری بسیار خطرناک هست و شاید عملی کوچک از یک کودک مثل انحراف فرمان ویا استفاده از بغل راننده برای کودک
حادثه بیافریند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
دوشتان عزیز سلام
ضمن تسلیت به هم استانی ها و خصوصاً این خانواده داغدار
نمی شود وقتی پاسخی برای یک موضوع نداشته باشیم صورت مسأله را حذف کنیم بهتر است راهکار عملی توسط کارشناسان و صاحب نظران ارائه شود تا از این حوادث جلوگیری شود نه اینکه با مسدود کردن این مسیر ارتباطی آن را به تاریخ بسپاریم و باعث عقب ماندگی پیش از پیش مناطق برخوردار از این مسیر ارتباطی شویم
به امید فکر و اندیشه بهتر برای رفع مشکلات این مسیر ارتباطی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
با سلام این محور اصلا استاندارد نیست مخصوصا فقط تا روستای سپیدار خوبه ما که

با هزار ترس ودلهره از این جاده عبور میکنیم باید فکراساسی بشه به جای مسدود شدن جاده استاندارد

بشه تا شاهد چنین اتفاقات دلخراش نباشیم کافیه اونایی که مسولیت دارندیک لحظه خودشان رو جای

این خانواده تصور کنند اون هم یه عده کودک بی گناه
بنفشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
باسلام......ای وایییی.....بابا جاده ...جاده نیست....خدایش هرکس هرچند راننده پایک هم باشه باهزار دلشوره ونامیدی وباهزار بسم الله وتبریک ولتماس کردن به خدا وپیغمبر از این پیچ های مرگبار باید بگذره...خدایا خودت به دادمردم چرام برس که هیچ کسو ندارن به جز تو.....یاخدا......یاخدا.....یاخدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
باسلام.درسته جادها خرابه ولی نه نفر تو یه ماشین پژو به نظرتون کار درستی.اون هم چهار تابچه.قبول کنیم خودمون هم مقصریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نماینده های استان ما فقط دنبال منافع شخصی خودشونن وگرنه همین نماینده که الان دوره خودشه موقعه جمع کردن رای میگفت جاده طسوج آماده باش .الان چه آماده باشی. نشون ای شهر با این خانواده داغدار که هیچ کس الان حال دلشونه تا قیام قیامت نمیتونم درک کنه..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار