وزیر راه اگر ادعای کارگزار دولت اسلامی را دارد ، مراسم تشییع این جوانان و خردسالان چرامی را از هر طریقی می تواند فردا یکشنبه ببیند و خون گریه کند!
کد خبر: ۷۵۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 08 June 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از روز گذشته یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد را ماتم عجیبی در بر گرفته است به گونه ای که نه کسی حوصله حرف زدن دارد ، نه کسی حوصله مشارکت در بحث های معمول فضای مجازی را ! همه هم سعی می کنند به هر نحوی که شده مرحمی بر درد روحی و روانی ناشی از یک تصادف باشند ! تصادفی که در یک لحظه همه ی اعضای جوان و خردسال خانواده ای را به کام مرگ فرستاد تا تنها پدر و مادری بمانند با داغ از دست دادن دختران و پسران جوانشان با 4 نوه خردسال !
روز گذشته بر اثر واژگونی خودروی پژو پارس در پیچ های معروف به "آب حیات" در جاده چرام به یاسوج ، متاسفانه 7 نفر از اعضای یک خانواده فوت شدند و 1 نفر هم راهی بیمارستان شده است که تاکنون وضعیت جسمانی وی کاملا مشخص نیست.
در این حادثه دو برادر جوان به همراه دو خواهر جوان خود و 4 کودک خردسال (فرزندان دو خواهر 3 کودک مربوط به یک خواهر و یک کودک مربوط به یک خواهر) و یکی دیگر از بستگان دیگر که سرنشین خودرو بوده اند بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست می دهند . البته تا لحظه تنظیم این خبر یکی از اعضای این خانواده (یکی از دو خواهر) در بیمارستان بستری است اما وضعیت جسمانی هنوز کاملا مشخص نیست.
 
بیشتر بخوانید
 
نکته مهمی که پس از این تصادف بسیار مهم است ، تاسف و تاثر شدیدی است که کل استان کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته است و از همه مهمتر وضعیت روحی بسیار نامساعد شهروندان چرامی "زادگاه جانباختگان" است . از لحظه مخابره این حادثه تقریبا تمام فضای مجازی این شهرستان و استان مملو از دست به دست شدن تصاویر حادثه و فوت شدهگان است. واکنش ها به این حادثه به گونه ای است که امام جمعه چرام روز یک شنبه را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کرده است.
 
وزیر راه خبرهای این شهر ماتم زده را ببیند و خون گریه کند ! + تصاویر
 
اعلام عزای عمومی در شهرستان چرام
بنابر این گزارش امام جمعه چرام طی پيامي حادثه تلخ جان باختن ۸نفراز همشهریان خود رادرحادثه رانندگی تسلیت گفت.
متن پیام :
بسم الله الرحمان الرحیم
ا نا لله و انا الیه راجعون
گرچه از هر ماتمی خیزد غمی
فرق دارد ماتمی با ماتمی
لاجرم در مرگ مردان بزرگ
گفت باید ای دریغا عالمی
خبر کوتاه ؛اما جانسوز بود .فوت هشت نفر از یک خانواده در حادثه ی رانندگی؛مردم شهرستان چرام را متاثر کرد.اینجانب این مصیبت عظمی را به خانواده آقای بابایی و فامیل های وابسته تسلیت و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم و برای مرحومین رحمت واسعه ی الهی را از خداوند منان مسالت می نمایم.
اینجانب به‌منظور ابراز همدردی با این عزیزان فردا یکشنبه مورخ۹۸/۳/۱۹ را به عنوان عزای عمومی درشهرستان چرام اعلام نموده و از عموم مردم به منظور تسلی خاطر بازماندگان و مغفرت الهی برای مرحومین دعوت به عمل می‌آید تا در مراسم تشیع جنازه که روز یکشنبه عصر برگزار می شود شرکت نمایند. مزید توفیقات همگان را از درگاه حضرت باری تعالی مسئلت می‌نمایم.
۹۸/۳/۱۸
سید نوراله افشار/ امام جمعه چرام
 
وزیر راه خبرهای این شهر ماتم زده را ببیند و خون گریه کند ! + تصاویر
 
 موضوع را به مجلس می کشانم
نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم با نیمه کاره رها کردن برنامه های کاری خود با حضور در منزل بستگان متوفیان گفت : من خودرا شریک غم این خانواده می دانم وگویی این حادثه برای خانواده خودم اتفاق افتاده است اما در مقابل مشیت الهی باید همه ی ماها سر تعظیم فرود آوریم .
عدل هاشمی افزود: به قدری این مصیبت سخت و سنگین است که زبان قاصر از بیان آن است و از مردم خونگرم چرام که همیشه ایام در اینگونه حوادث و مصیبت ها یاری رسان خانواده داغدار هستند کمال تشکر را دارم.
نائب رئیس کمسیون انرژی مجلس همچنین به خبرنگاران گفت : من این موضوع را در صحن علنی مجلس پیگیری خواهم کرد و از وزیر راه درخواست خواهم نمود که هر چه سریعتر نسبت به تعریض و ایمن نمودن جاده اقدام عاجلی انجام دهد و همچنین از مدیرکل راه خواهم خواست این مهم را در اولویت کارهای خویش قرار دهد تا خانواده های دیگری گرفتار چنین مصیبت هایی نشوند.
وزیر راه خبرهای این شهر ماتم زده را ببیند و خون گریه کند !
حوادث رانندگی معمولا بر اثر عوامل متعددی رخ می دهد از بی احتیاطی های رانندگان تا وضعیت نامناسب جاده به گونه ای که در یک حادثه رانندگی درصد تقصیر بین عوامل متعدد تقسیم می شود. اما آنچه که در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد پای ثابت و درصد بالای عامل تصادفات است ، وضعیت نامناسب جاده ها است که در این زمینه متاسفانه اقدامات دولتیان بسیار کند و لاک پشتی است به گونه ای که شما اگر به عنوان یک غیربومی وارد این استان شوید تقریبا هیچ جاده استانداردی نخواهید دید و بسیار تاسف بار است که بگوییم با گذشت چهل سال از عمر انقلابی که در ابتدای وقوع در اولین فرصت به سراغ مناطق روستایی رفت و اقدام به احداث جاده های روستایی نمود اما پس از آن تنها دلیل برای احداث جاده های استاندارد را توجیه اقتصادی در نظر گرفت و عملا مناطق محروم را رها کرد!
وزیر راه که چند هفته پیش به استان آمد و تنها جاده واقعی در حال احداث درون استانی " دهدشت پاتاوه " را از نزدیک دید ، حالا بیاید و اخبار این روزها و فردا یکشنبه شهر ماتم زده چرام خصوصا در هنگام تشییع این قربانیان جاده های غیراستاندارد را ببیند و خون گریه کند!
وزیر راه که در همین ابتدای شروع کارش اولین وزیری بود که تا دورترین نقطه پروژه پاتاوه _ دهدشت ، برای بررسی کار رفت و قول هایی هم داد ، الان هم باید بیاید و حال و روز جاده های منتهی به شهرستان چرام را ببیند.
وزیر راه باید بیاید و ببیند که وضعیت زیباترین و چهارفصل ترین منطقه جنوب کشور از نبود جاده های قابل تردد در حال تبدیل شدن به یک شهر بن بست و متروکه است.
وزیر راه بیاید و ببیند که از دست بی کفایتی گماشته های خود و وزرای قبلی ، هیچ پروژه راهسازی حتی با کیلومترهای پایین در شهرستان چرام به سرانجام نرسیده است!
وزیر راه اگر ادعای کارگزار دولت اسلامی را دارد ، مراسم تشییع این جوانان و خردسالان چرامی را از هر طریقی می تواند فردا یکشنبه ببیند و خون گریه کند!
تصاویری که این ساعات در شبکه های اجتماعی در شهر چرام متاثر از این حادثه هولناک دست به دست می شود!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Norway
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
جگرمون سوخت به خدا
من نمی دونم پدر و مادر این جوانان چه می کشند!
مردم با فرهنگ چرام یک لحظه به این پدر و مادر اجازه ندهند تنها باشند ، به خدا دیوونه می شوند
خدایا خودت صبر بهشون بده
سیدعلی موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خانواده محترم بابایی ،شهرستان چرام واستان گهگیلویه وبویراحمد تسلیت.خدایش رحمتشان کند
ستاربویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فقط خدا صبر بده سوختیم از حسرت عزیزانمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
پیچ های خطرناک اب حیات با کمک استاندار قبلی تصویب شد که اصلاح‌ شود و با تغییر مسیر این پیچها حذف می شوند ولی متاسفانه کار نظارت بر طرح به مهندسین مشاوری داده شد که قسمت قبلی جاده را خراب کرده بود و باعث میلیاردها تومان خسارت شده بود و الان هم به اندازه پول اصلاح مسیر دوباره هزینه شده و معلوم نیست دارن چکار می کنن البته علت این انتخاب این نیست که برادر یکی از معاونین مرتبط اداره راه در استخدام همین مشاور هستش و خدای نکرده ربطی به ایشان ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خدا شاهد هر وقت چه رفت چه برگشت از این گردنه اب حیات عبور کنم مو از تنم سیخ می شود متاسفانه مسئولین اصلا به فکر نیستند و مسئولیت پذیر نیستند وگرنه چقدر مردم بینوا داد می زنند بداد ما برسید راهها ما را درست کنید ولی کو گوش شنوا فقط اقایان می توانند مردم را دعوت کنند به رای دادن پس کو این خدمات شما پس کو این راههای شما، کیفیت جاده های شما صفر می باشد اقایان مسئول جناب مدیر کل راه وشهرسازی استان و شهرستانهای چرام و دهدشت مگر شما خواب تشریف دارید من به هر سه نفر شما سفارش می کنم هر چه سریعتر استعفای خود را تقدیم ملت نمایید چون توان اصلاح سه کیلومتر جاده را نداشتید اگر اداره را ه سه شهرستان دهدشت چرام ولنده با امکانتی که دارند هر ماه 10 کیلومتر از این مسیر را درست می کردند تا کنون این جاده اتوبان شده بود لذا نتیجه می گیریم که اراده ای برای کار وجود ندارد و گرنه خدا شاهد بسیار می توان کار انجام داد مگر می شود با این همه جوانان تحصیلکرده گفت که نمی توانیم ویا دانششو نداریم که مسیر جاده را مشخص کنیم حتما باید اتفاق ناگواری بیفتد تا اقایان از خواب خرگوشی خود بیدار شوند که نمی شوند واما مردم عزیز شهرستان چرام ایل بزرگ و داغدار مشایخ گلبهار به همه شما تسلیت عرض می کنم نظام این حق را به شما داده تا نسبت به هر چیزی که خارج از استاندار خود می باشد اعتراض کنید لذا باید اعتراض خود را نسبت به عملکرد ضعیف مسئولین اعلام نماییم و بگوییم وداد بزنیم که جاده های ما استاندارد نیستند و زیر خط فقر هستند و بگویم اگر منطقه ما کوهستانی هست پس باید بودجه بیشتری به جاده های این منطقه اختصاص داد نه اینکه بگویم مسیرهای این منطقه چون کوهستانی است پس جاده سازی در اینجا سخت است این حرف گزافی است که اقایان مسئول بخاطر شانه خالی کردن از بار مسئولیت می زنند جناب اقای نماینده ایا شما که به مردم قول داده بودید نمی دانستید که این جاده حادثه خیز است شما که خودتون پیمانکار این جاده بودید شما که ادعا دارید هیچ کس اندازه شما جاده و کارهای عمرانی انجام نداده است این بود جاده شما، شما سه سال است در مجلس هستید وازاین جاده اطلاع داشتید چطور تا کنون اقدامی درجهت اصلاح نقاط حادثه خیز این جاده انجام ندادید متاسفانه تا زمانی که حادثه تلخی برای خودمان اتفاق نیفتد ما متوجه نمی شویم چرا که درد مردم را لمس نمی کنیم چون شما از خودروهای با کیفیت بالا استفاده می کنید نمی دانید کیفیت جاده های ما درجه اخر کیفیت را دارند من منکر ساختن جاده ها نیستم ولی با افزایش تردد و ترافیک بالای جاده ها حرکت شما لاکپشتی می باشد و جواب نمی دهد اقای نماینده محترم در مجلس که تشریف دارید داد بزنید که که اگر راه ساختن در مناطق کوهستانی سخت می باشد بنابراین این دلیلی نیست که اینجا جاده نباشد باید بودجه ان بیشتر شود باید نظارت ان بیشر گردد ای کاش می شد بررسی کرد که این جاده چقدر بودجه داشته که تاکنون نقاط حادثه خیز ان اصلاح نشده است . بازهم به ایلم تسلیت می گویم به خانواده داغدار بابایی عزیزاین ماتم جانگدازرا صمیمانه تسلیت عرض نموده وبرای انان صبر واجر وبرای عزیزان سفر کرده علو درجات را طلب می نمایم
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
واویلا سی حونه بابایی،مردم سی آخرین بازمانده دعا کنید تا بسا مرحمی باشه سی دل سوخته پدر و مادرش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
محل وقوع تصادف پیچ خطرناکی است که دقیقا بعد از ۶۴۰ متر جاده مستقیم با شیب تند ایجاد شده است که به راحتی قابل حذف و اصلاح است اکثر ماشین ها بعد از پایین آمدن از پیچهای تند آب حیات بر اثر داغ کردن لنت ترمزهایشان وقتی به این پیچ می رسند بسختی قادر به کنترل وسیله نقلیه خود هستند و اگر کسی با جاده آشنایی نداشته باشه بعد از ۶۴۰ متر جاده مستقیم و سرازیری یکدفعه به منطقه خطر می رسه مطابق قوانین و آیین نامه ها بعد از یک جاده مستقیم احداث پیچ ممنوع است ولی متاسفانه این جاده علی رغم صرف هزینه های زیاد هنوز طبق نقشه های ۳۰ سال پیش در حال احداث و تکمیل می باشد . نظارت اکثر جاده های شهرستان توسط یک شرکت مشاور انجام می شود که آنهم فقط یک نیروی فنی دارد نیرویی که فقط استناد می کنه به نقشه های قدیمی و از خود هیچ تدبیر و فنی ندارد
این پیچ خطرناک با کوچکترین اقدام و کمترین هزینه ای حذف می شود ولی بعلت نداشتن سواد فنی و تخصصی مدیران مرتبط اداره راه و شهرسازی و عدم درک صحیح از ابتدایی ترین قوانین راهسازی حذف و اصلاح نشد تا اینچنین داغی بر دل مردم نشاند چند وقت پیش هم یک جوان با موتور توی همین پیچ کشته شد جا دارد مردم فقط یک سوال از مدیران اداره راه بپرسند که چرا این پیچ ایجاد شده مگه حذف آن چه مانعی داشت و جواب آن را به قضاوت کارشناسان و خوانندگان محترم بگذارند البته موارد اینچنینی فراوانند ولی چون مردم به حقوق خود آگاه نیستند ، تاکنون کسی مطالبه ای در این خصوص نداشته و اداره راه هم نسبت به احداث کشتارگاه یا همان راه با هزینههای چند برابر معمول اقدام می نماید اهل فن یک نگاهی به نقشه های گوگل بیاندازن تا ببینن اداره را توی قسمت گورهندی قبل از چهاراه جوخانه داره چکار می کنه چطور کل منطقه را شخم زده اند و آنهم بی فایده چون دارند اشتباه کار می کنند البته که بعدا ثابت نمیشه چون کسی پیگیر نیست و پول بیت المال هم فراوانه و با هر ترفندی باشه کار جمع و جور میشه ( هر چند تو قسمت آب حیات جمع نشد و کل هزینه ها به باد رفت )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
این نمایندگان ....میایند در تهران .متاسفانه جو تهران انها را میگیرد همه تهرانی می شوند .......ذره ای به فکر استان و یا ده خود نیستند .فقط ادای جنگولک بازی در می اورند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
چرام تسلیت
از طرف ایل تیرتاجی
نجیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دلم سوخت قلبم اتیش گرفت خدا بیامرزدشون و به بازماندگانش صیر عاجل بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
دموکراسی از سر و روی ساییتون میریزه.چرا مثبت و منفی ها رو بستید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار