سخنگوی طرح دریای مازندران :
پارسال حدود ۴۰ درصد از غرق شدگان در گروه سنی ۸ تا ۲۰ سال بودند که به خاطر بی توجهی به هشدارهای ناجیان و شنا در زمان تعطیلی طرح‌های سالم سازی یا در مناطق ممنوعه جان باختند.
کد خبر: ۷۵۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 02 June 2019

سخنگوی طرح دریا در مازندران گفت که در تعطیلات عید فطر به دلیل احتمال افزایش حضور مسافران و گردشگران که بیشتر برای بهره گیری از ساحل به این خطه شمال کشور سفر می کنند، فرمانداران شهرهای ساحلی به حالت آماده باش درآمدند.

عیسی قاسمی طوسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح دریا در گفت و گو یی افزود: علاوه بر این، تدابیر ویژه ای نیز در ساحل خزر برای کاهش غریق و استفاده بهتر مسافران از ساحل در تعطیلات اندیشیده شد به طوری که تعداد طرح و ناجیان نیز نسبت به شروع طرح که اوایل خردادماه بود، افزایش یافت.
وی توضیح داد: همزمان با شروع تعطیلات تابستانی از عید سعید فطر و تعطیلی مدارس، طرح دریا نیز از ۶۰ نقطه به ۹۵ نقطه در طول ۲۵۰ کیلومتر از ساحل آزاد دریای مازندران افزایش یافت تا دسترسی مسافران و مجاوران به ساحل تسهیل شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: در مجموع یکهزار و ۶۵۰ ناجی در نقاط اجرایی طرح دریا و ۳۷۰ نقطه حادثه خیز از این پس حضور فیزیکی دارند.
طوسی با اعلام اینکه یک هزار و ۱۵۰ نفر از ناجیان در مناطق حادثه خیز سواحل مازندران مستقر می‌شوند، افزود: متأسفانه بیشتر افرادی که در سال‌های گذشته بر اثر غرق شدگی در دریای مازندران جان باختند، افرادی بودند که مناطق ممنوعه و حادثه خیر وارد دریا شدند.

وی همچنین به موضوع پرداخت دستمزد ناجیان هم اشاره کرد و توضیح داد: دستمزد ناجیانی که در مناطق حادثه خیز مستقر می‌شوند از محل بودجه استانی پرداخت می‌شود ولی دستمزد ۵۰۰ ناجی فعال در ۹۵ نقطه طرح دریا از سوی مالکان طرح که بخش خصوصی و یا شهرداری‌های شهرهای ساحلی هستند، تأمین خواهد شد.
او افزود: در سال گذشته با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پیگیری استاندارمازندران دستمزد ناجیان در نقاط حادثه خیز به طور تمام و کمال پرداخت شد و در سال جاری نیز هماهنگی برای پرداخت به موقع دستمزد این افراد انجام شده است.

 

** هشدار شنا در خارج از طرح
سخنگوی طرح دریا در مازندران نسبت به شنا مسافران در خارج از طرح دریا و نقاط حادثه خیز هشدار داد و گفت: مسافران باید از شنا در این مناطق که با پرچم سیاه نمایان شد خودداری کنند و نجاتگران نیز موطف به برخورد با شناگران متخلف شدند.
طوسی وجود امواج شکافنده در نقاط حادثه خیز و عدم آشنایی شناگران با این امواج را دلیل اصلی در غرق شدنشان دانست.

بر اساس آمارهای رسمی، پارسال ۶۲ نفر آب‌های ساحلی دریای مازندران غرق شدند که این آمار در سال ۹۶ ۸۰ نفر بود.
گزارش‌های رسمی حاکیست که پارسال حدود ۴۰ درصد از غرق شدگان در گروه سنی ۸ تا ۲۰ سال بودند که به خاطر بی توجهی به هشدارهای ناجیان و شنا در زمان تعطیلی طرح‌های سالم سازی یا در مناطق ممنوعه جان باختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار