مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: مزار شهدای زیر آب رفته عرب رودبار واقع در شهرستان سیروان طی هفته های آینده جابجا خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 29 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلمان رستمیان  در نشست ساماندهی گلزار شهدای استان در محل این نهاد افزود: بارش باران و جاری شدن سیل سال جاری موجب خسارت به مزار شهدا در بخش عرب رودبار شهرستان سیروان شده است.

وی افزود: این بارش‌ها که با افزایش سطح تراز آبی سد سیمره همراه بود، باعث زیر آب رفتن مزار شهدا و بارگاه مطهر امام زاده عباس در شهرستان سیروان شده است.

رستمیان ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت سد سیمره و وزارت نیرو و تعیین تملک اراضی مناطق سیل زده استان، کار جابجایی مزار شهدا و حرم امامزاده عباس در دستور کار قرار گرفته و در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، بارش‌های فروردین ماه و جاری شدن سیل در استان موجب زیر آب رفتن مزار پنج شهید والامقام و حرم مطهر امامزاده عباس (ع) در شهرستان سیروان شد.

وی همچنین با اشاره به خسارت سیل در بخش‌های دیگر استان گفت: سیل اخیر موجب شد تا ۱۸ خانواده ایثارگر در سیروان فاقد سرپناه شوند.

به گفته وی، با توجه به اینکه تمامی خانواده‌های ایثارگر این استان از طریق شرکت کوثر بیمه بودند در این زمینه خسارت‌های ناشی از سیل به میزان حدود شش میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است.

سیل فروردین ماه امسال در استان ایلام موجب خسارت های زیادی به زیرساخت های این استان وارد کرد که بیشترین آن مربوط به دو شهرستان دره شهر و سیروان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار