باد شدید و گردوخاک در بسیاری از شهرها
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا پنجم خردادماه ۳۰۶.۵ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۳.۶ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۹۹.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.
کد خبر: ۷۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 28 May 2019

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز سه‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده به طور متناوب امواج تراز میانی جو از مرزهای شمالی کشور سبب ناپایداری هوا در نوار شمالی به ویژه البرز شرقی و دامنه‌های رشته کوه البرز می‌شود، همچنین نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان بارش پراکنده و وزش باد و در استان‌های گلستان، شرق مازندران، سمنان، شمال شرق تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی باران، گاهی با رعد و برق و باد شدید و در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال رخداد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها در مناطق کوهستانی شرق مازندران، خراسان شمالی، شمال سمنان، مرکز و شرق گلستان است.

فردا در استان‌های گلستان، شرق مازندران، سمنان، شمال شرق و شرق تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک موقت پیش‌بینی می‌شود.

فردا شدت بارش‌ها در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شمال شرق تهران و شمال شرق شهر سمنان است.

روز پنجشنبه در استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی باران گاهی با رعد و برق وزش باد شدید ‌ پیش‌بینی می شود، همچنین در اصفهان، قم، یزد خراسان جنوبی، شمال‌ فارس، کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها‌ روز پنجشنبه در ‌خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال شرق تهران و شمال و شرق سمنان است.

روز جمعه در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال شرق تهران‌ باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های اصفهان، قم، یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان و اصفهان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه هفته آینده در شمال غرب کشور به خصوص آذربایجان غربی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که پیش‌زمینه ورود سامانه بارشی به کشور است.

امروز کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود

آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۲ و ۱۸ درجه خواهد بود.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از وضعیت جوی استان‌های مختلف در ۵ روز آینده را از جداول زیر مشاهده کنند.

 

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

روز آینده همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا پنجم خردادماه ۳۰۶.۵ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۳.۶ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۹۹.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۷.۲ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۴۱.۱ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و پنجم سال زراعی متعلق به اسماعیل‌آباد در استان قزوین به میزان ۵۴.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، اهواز در استان خوزستان به میزان ۴۱.۴ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان ۴.۶ درجه سلسیوس بوده است.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار