آمار بارندگی در کشور در سال آبی 98 - 97 بیانگر رشد ۱۰۱.۲ درصد نسبت به سال قبل از آن است که این وضعیت در استان یزد حدود ۸۰ درصد است.
کد خبر: ۷۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 28 May 2019

میزان بارندگی کشور در سال آبی جاری و از ابتدای مهرماه ۱۳۹۷ تا سوم خرداد ماه امسال ۳۰۶.۳ میلیمتر بود که این عدد نسبت به بلندمدت ۴۱.۳ رشد دارد.

وضعیت بارندگی در یزد نیز بیانگر ۱۲۷.۲ میلیمتر است که این میزان نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد و نسبت به سال گذشته ۷۹ میلیمتر افزایش نشان می دهد.

در این مدت کمترین میزان بارندگی با وجود رشد خوب نسبت به سال قبل و بلندمدت، به ترتیب مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی است.

همچنین بیشترین بارش ها در استانهای لرستان، ایلام، گیلان و چهارمحال و بختیاری گزارش شد که در این استان ها، چهارمحال و بختیاری (۹۹.۴)، لرستان (۸۸.۸) و گلستان (۸۵.۴ درصد) بیشترین افزایش بارندگی ها را نسبت به بلندمدت در کشور داشت.

بیشترین رشد بارندگی امسال نسبت به سال گذشته هم متعلق به استان های هرمزگان با ۳۳۱ درصد، سیستان و بلوچستان ۳۱۶.۸ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۲۳۰.۹ درصد است.

اما کمترین بارندگی ها نسبت به بلندمدت در استان های کرمان با ۶.۴، اردبیل ۶.۵ و سیستان و بلوچستان ۱۷.۶ درصد بود و کمترین بارندگی ها نسبت به سال قبل هم اردبیل ۴.، آذربایجان شرقی ۱۰.۷ و آذربایجان غربی ۲۰.۶ درصد بود که آمارهای این بخش بیانگر آن است که رشد بارندگی ها در شمال غرب ایران نسبت به سایر بخش های کشور خیلی کمتر است.

آمارهای در یزد هم بیانگر این است که با وجود رشد بارش ها در این منطقه از کشور، میانگین بارندگی ها در ۲ بخش نسبت به سال قبل و نسبت به بلندمدت از میانگین کشوری کمتر است.

بر این اساس، رشد بارندگی های کشور نسبت به سال قبل ۱۰۱.۲ درصد و نسبت به بلندمدت هم ۴۱.۳ درصد بود در حالی که این آمار در یزد به ترتیب ۲۲.۲ و ۵.۳ درصد کمتر بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار