کد خبر: ۷۴۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 26 May 2019
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با ابراز خوشحالی از موافقت استعفای خود گفت: راحت شدم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طیبه‌سادات سعادتی‌نیک ، خبرنگار خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت : در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه به اقتصاد کشور ضربه شدید وارد کرد ضعف مدیریتی و عدم کنترل و نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باعث نا به سامانی در بازار شهرستان شد.
وضعیت بازار به خصوص در دهدشت به حال خود رها شده بود و اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد متولی در تنظیم بازار قریب به 15 ماه با سرپرستی اداره می‌شد که انگیزه کار نداشت.
تورم و گرانی‌های بعد از تحریم‌ها اگر چه معلول وقوع عوامل خارجی بود اما سوء مدیریت داخلی هم در آشفتگی بازار بی‌تاثیر نبود.
التهاب در بازار کهگیلویه چنان وخیم بود که نرخ‌ها لحظه‌ای و خودسرانه تعیین می‌شد و نشست‌های تنظیم بازار هم هیچ گاه نتوانست این نا به سامانی را کنترل کند تا جایی که در برخی موارد عدم تمکین از نرخ‌های مصوب به اعتصاب صنوف مختلف و البته متخلف هم منجر می‌شد.
 
خداحافظی مدیر بله قربان نگو!

با این حال آبان ماه 97 بود که اداره صمت از بلاتکلیفی مدیریتی خارج و سید علویان‌سوق به عنوان رئیس این اداره منصوب شد.
علویان‌سوق که نیروی متخصص در بدنه صمت بود و از ضعف‌ها و دست‌های پشت پرده در بی‌نظمی بازار شناخت داشت از همان ابتدای کار عزم جدی و قاطعانه در برخورد با دلالان و متخلفان داشت اما کنترل بازار و بازگشت به حالت عادی به این راحتی نبود و شرایط موجود علویان را بارها به سمت استعفا سوق داد.
علویان‌سوق که همیشه سعی داشت ارزاق دولتی را با نظم خاص و کوتاه کردن دست دلالان وارد چرخه عرضه کند معتقد بود سیستم ناکارآمد توزیع به او اجازه نمی‌دهد بیش از این به توزیع کالای مشمول تنظیم بازار نظم بخشد.
وی همچنین با شفافیت و صراحت از سهم‌خواهی قشر مرفه و کسانی که در سیستم دولتی و نهادها مشغول به کار هستند انتقاد می‌کرد و اعتقاد داشت کالای تنظیم بازاری باید به دست کسانی برسد که توان خرید در بازار آزاد را ندارند تا به این طریق بتوان هر چند ناچیز اما به سبد مصرفی قشر ضعیف و نیازمند کمک کرد.
رئیس مستعفی صمت کهگیلویه چندین بار به خاطر سهم ناچیز شهرستان‌های کهگیلویه از ارزاق دولتی مقامات بالا دست متبوع را به باد انتقاد می‌گرفت و هراسی در بیان واقعیات نداشت.
علویان‌سوق می‌گفت روحیه من با سیستم موجود سازگار نیست و نمی‌توانم بله قربان‌گوی عده‌ای باشم به همین خاطر اصرار بر استعفا داشت تا اینکه امروز با خوشحالی از قبول درخواست استعفای خود خبر داد و گفت راحت شدم.
به گزارش فارس، حکیم به عنوان سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه، چرام و لنده منصوب شد.
برچسب ها: استعفا ، صمت ، علویان سوق ، حکیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار