در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان؛
بوشهر:مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری بوشهر گفت:شهرستان کنگان درخصوص عملکرد ستاد تسهیلات سفر نوروزی سال جاری رتبه اول وشهرستان تنگستان رتبه آخرراکسب کردند
کد خبر: ۷۳۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 28 April 2019

بوشهر: دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور اگرچه از افزایش 68 درصدی اقامت شب مسافران نوروزی استان بوشهر خبر داد اما گفت: اعلام رتبه استان ها به مراسمی در تهران که با حضور مقامات کشوری برگزار می شود موکول کرده ایم.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ درحالی که سال گذشته استان بوشهر از نظر اقامت مسافران نوروزی بعد از استان های گیلان و مازندران در رتبه سوم کشوری معرفی شد، امسال تاکنون گزارش رسمی از سوی سازمان میراث فرهنگی ارائه نشده و فریدون محمدی دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر هم که به نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر آمده بود، گفت: استان بوشهر از نظر اقامت مسافران نامش درخشان است، اما ترجیح ما این است که اعلام رتبه بندی استان ها در آئینی در تهران با حضور استانداران باشد و قطعا آیتم هایی که منجر به آن شده هم قابل ارائه است.

وی در سخنان خود با اشاره به اینکه امروز کشور در رکود اقتصادی است ادامه داد: در مقطعی ساختمان سازی به رونق کشور منجر می شد ولی این صنعت نیز حدنصابی دارد و امروز به عقیده همه کارشناسان، گردشگری می تواند ماموریت رونق اقتصادی را بر دوش بگیرد.

محمدی با اشاره به اینکه گناوه به عنوان نقطه ای گردشگری برند شده، افزود: اگرچه درخصوص اسکان مسافران در مدارس یا ساحل چاره ای نداریم، ولی باید با تقویت زیرساخت های اقامتی به این سمت رفت که پول به جیب مردم برود. ضمن اینکه سفر را محدود به فصل نکنیم و با برگزاری جشنواره ها، مسافران را به ساحل زیبا و تمیز بوشهر که می تواند برند باشد در سایر فصول خصوصا پاییز و زمستان هم بکشانیم.

دبیر ستاد کشوری خدمات سفر با بیان اینکه بوشهر فرودگاه خوبی دارد ولی از نظر مراکز اقامتی که پیش نیاز گردشگری است نیازمند اقدامات جدی تری می باشد، اظهار داشت: 68 درصد رشد اقامت مسافران در نوروز امسال نشان می دهد بوشهر چه ظرفیت بالایی دارد و قطعا اگر مشکلات آب و هوایی و سیل پیش نمی آند، آمار بالاتری از نظر اقامت در استان ثبت می شد.

وی رویکرد گردشگری استان و توسعه بومگردی ها را قابل تقدیر و نشان از مسیر درست برای تقویت اقتصاد دانست و گفت: در شرایطی که جیب مردم شرایط مطلوبی ندارد، طرح تورهای ارزان قیمت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و بزودی اجرایی می شود. البته این به معنای ارایه خدمات بی کیفیت نیست بلکه بسته های مقاصد سفر با هزینه پایین تر از نرخ مرسوم می باشد و قطعا وقتی همین سرمایه های مردمی کم وارد حوزه گردشگری شود، تحولات زیادی پست سر آن رخ می دهد.

بوشهر را باید به کشور معرفی کنیم

استاندار بوشهر نیز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تاکید بر اینکه رتبه اول یا چهارم بوشهر از نظر اقامت مسافران مهم است اما اولویت نیست گفت: مهم شناساندن بوشهر و ظرفیت های ان به کشور است که بعضا در وزارت کشور هم این ظرفیت تازگی دارد.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه اگر بوشهر را به خوبی به کشور معرفی کنیم، از نظر گرردشگری جایگاه خود را بهتر پیدا می کنیم، ادامه داد: اینکه در بافت تاریخی بوشهر مسجد شیعه و اهل تسنن، کنیسه و کلیسا در کنار هم با مدار فعالیت داشته و هنوز برخی از آثار آن وجود دارد، ظرفیت های بزرگی است که باید معرفی شود.

گراوند با اشاره به طرح بوشهر توریسم 2022 و استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر بیان کرد: شاید ابتدا برخی شوخی می کردند که این طرح ایده آل است، ولی امروز یکی از مطالبات دهیاران روستاها قرارگیری محل خدمت آنها در این طرح می باشد و انتطار می رود با افزایش اعتبارات دهیاران طی سالجاری با اولویت طرح های گردشگری، شاهد اقدامات جدی تری در روستاها باشیم. در همین خصوص شاهد برخی ابتکارات مثل دهیار با همت روستای فقیه حسنان هستیم که تورهای اروپایی را به روستای خود کشانده و تصاویر آن را در فضای مجازی دیدم.

وی با اشاره به صعود شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر خاطرنشان کرد: با حضور دو تیم لیگ برتری استان و اینکه بوشهر هر دو هفته یکبار میزبان مسابقات لیگ برتر است فرصت خوبی برای معرفی استان می باشد، اما درخصوص مراکز اقامتی خصوصا بهسازی هتل دلوار از اکنون مالک آن اقدامات را شروع کند.

استاندار بوشهر کمبود مراکز اقامتی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: داستان هتل 5 ستاره بوشهر اگرچه بسیار طولانی شد ولی بلاخره تحویل زمین و طراحی انجام شده که انتظار می رود طبق قولی که سرمایه گذاران داده اند، تا سال 1400 به بهره برداری برسد.

گراوند با اشاره به بهره برداری از پارک های ساحلی کنگان و نخل تقی در سال گذشته گفت: توسعه این پارک ها در دستور کار امسال است، ضمن اینکه توسعه امکانات در سواحل دلوار با هدف پوشش بخشی از مسافران مرکز استان، دیر و دیلم از اولویت های امسال می باشد. علاوه بر آن دهکده گردشگری گناوه نیز باید سریع تر مراحل تحویل زمین از سوی اداره راه و شهرسازی انجام و عملیات اجرایی آغاز شود.

استاندار بوشهر افزود: در گردشگری دریایی، کشتی آبرومندی با کارکرد تفریحی به آب انداخته شده و ادارات باید به هرنحو از ادامه فعالیت آن حمایت تا زمینه حضور دیگر سرمایه گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به اعلام بومگردی روستای حصار دیلم مبنی بر کسب 15 تا 16 میلیون تومان درآمد طی ایام نوروز اظهار داشت: قطعا اگر شرایط جوی در ایام نوروز همراهی می کرد و آن بی سلیقگی شهرداری کنگان هم نداشتیم که با بلندگو در خیابان ساحلی راه افتاده و مردم را از سونامی بترساند و کلیپش در فضای مجازی باعث وحشت شود، استان جمعیت بیشتری را در ایام نوروز به خود می دید. البته به شهرداری کنگان تذکر داده شد.

وی تکمیل راههای ورودی استان از شمال (چهارخطه شدن روستای عامری تا دیلم) و سایر پروژه ها که استان و وزارت باید مشارکت کنند را ماموریت جدی درخصوص تسهیل ورود گردشگران دانست و گفت: انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی با جدیت پیگر تعطیلات زمستانی باشد، چرا که صنعت گردشگری نیازمند زمان است و بوشهر خصوصا پارس جنوبی و سواحل بکر آن ظرفیت خوبی برای برگزاری تورهای ارزان قیمت است.

در ابتدای این نشست، مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری بوشهر درخصوص گزارش بازرسان از عملکرد ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان های استان گزارشی داد.

عباس قلی پور رتبه اول را مربوط به شهرستان کنگان دانست و شهرستان های بوشهر و دشتستان را در رتبه های بعدی معرفی کرد.

با وجود درخواست استاندار برای اعلام رتبه سایر شهرستان ها، قلی پور اصرار داشت که 3 شهرستان اول بیان کند و نهایتا با تاکید استاندار، اعلام کرد: دیلم، گناوه، دیر، عسلویه، دشتی، جم و تنگستان رتبه های 4 تا 10 را کسب کردند.

استاندار هم با بیان اینکه قصد پوشاندن مشکلات نداریم، از قلی پور خواست که آیتم هایی که منجر به این ارزیابی شده را در اختیار فرمانداران قرار داده تا در سال جاری برای اصلاح نواقص اقدام و تامین اعتبار شود.

در ادامه، فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه موفقیت استان برای ما مهم است و بحث شهرستان نیست، اظهار داشت: حقیقتا شرایط گناوه که حجم بالای گردشگر با زیرساخت های قدیمی دارد قابل قیاس با همه نقاط نیست و توقع داریم در تعیین رتبه شهرستان، این موارد هم دیده شود.

ستوده، معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه امروز توسعه گردشگری به گفتمان در استان مبدل شده، اظهار داشت: تمایل بسیاری از روستاها برای قرارگیری در طرح بوشهر توریست 2022 و رویکردی که در خصوص افزایش درآمد روستاها از گردشگری دنبال کرده ایم، اتفاق خوبی است و قطعا با فراهم کردن زمینه ماندگاری مسافران، این روند موثرتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار