امام جمعه کازرون گفت:همچنین از کمبود امکانات پزشکی و بیمارستانی در کازرون گلایه کرد و گفت: چندسال است بیمارستان امام علی(ع) ساخته شده اما دفتر مرکزی دانشگاه آزاد به تعهد خود در قبال تجهیز این بیمارستان توجه نمی‌کند.
کد خبر: ۷۳۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 19 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با اشاره به نیمه شعبان اظهار داشت: انتظار داریم جشن‌های نیمه شعبان به دور از معصیت و بدعت، باشکوه‌تر از هرسال برگزار شود.

امام جمعه کازرون به روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: آن‌ها باوجود توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی، به‌طور گمنام زحمت می‌کشند و امنیت را فراهم می‌کنند.

وی امنیت کشورمان را متفاوت از دیگر کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: امنیت ما هم اسلامی و هم مردمی است.

خرسند با اشاره به روز بزرگداشت ارتش گفت: در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه، که عادت به تحقیر ملت و تکریم خائنان دارند، ارتش دوران پهلوی را با ارتش کنونی مقایسه می‌کنند.

خطیب جمعه کازرون ادامه داد: در سال ۱۳۲۰ وقتی متفقین برای اشغال تهران حرکت می‌کنند، قبل از رسیدنشان به تهران، فرماندهان ارتش رضاخان، تمام سربازان را مرخص و پادگان‌ها را خالی کرده و متفقین بدون شلیک یک گلوله، تهران را اشغال کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان بین ارتش و سپاه فتنه‌گری می‌کنند گفت: امروز ارتش و سپاه دو بال پیروزی ما هستند که هیچکدام بدون دیگری موفق نیستند.

خرسند با یادآوری فداکاری‌های ارتش و سپاه در سیل اخیر کشور گفت: نظامیان ما به مناطق سیل زده می‌روند و قبل از حضور نیروهای امدادی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

امام جمعه کازرون کمک به سیل زدگان را وظیفه عمومی دانست و اظهار داشت: هم دولت و هم مردم باید به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سعی کنیم کمک‌ها را به طور نقدی واریز کنیم تا به مصرف ساخت مسکن برسد گفت: شهرستان کازرون نیز درنظر دارد بخشی از ساخت مسکن‌ها را برعهده بگیرد که از مردم به‌ویژه متمکنین توقع است در این زمینه کمک کنند.

خرسند ادامه داد: گروه‌هایی از کازرونی‌ها در لرستان و خوزستان حضور دارند و به خدمت‌رسانی و اقدامات امدادی و سیل بند مشغول هستند.

خطیب جمعه کازرون به هفته سلامت اشاره کرد و گفت: در مسئله سلامت که شامل مواردی همچون بهداشت فردی، روحی و اجتماعی است باید در موضوع پیشگیری بیشتر تلاش شود.

وی سبک زندگی و تغذیه را در جامعه نامناسب دانست و خواستار تقویت مراقبت‌های اولیه بهداشتی شد.

خرسند با گلایه از وزیر بهداشت و درمان و مسوولان حوزه سلامت گفت: یکی از شعارهای هفته سلامت، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است که می‌پرسم آیا در شهرستان بزرگ کازرون با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، این خدمات سلامت عادلانه است؟.

امام جمعه کازرون ادامه داد: ما از استاندارد‌های اعلام شده وزارت بهداشت بسیار عقب بوده و باید توانمندی کازرون بیشتر باشد که البته از زحمات پرسنل بهداشت و درمان شهرستان تشکر می‌کنیم ولی امکانات و زیرساخت‌های موجود به انداره شهرستان کازرون نیست.

وی همچنین از کمبود امکانات پزشکی و بیمارستانی در کازرون گلایه کرد و گفت: چندسال است بیمارستان امام علی(ع) ساخته شده اما دفتر مرکزی دانشگاه آزاد به تعهد خود در قبال تجهیز این بیمارستان توجه نمی‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار