امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) آذربایجان‌شرقی در اقدامی شبکه قاچاق سازمان یافته و پیچیده زیورآلات نقره چینی را کشف کرده و تعدادی از اعضای این شبکه را دستگیر کرده‌اند به طوریکه این متهمان از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۲۳ تُن از زیورآلات را که به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان بوده، قاچاق کرده و در سطح کشور توزیع می‌کردند.
کد خبر: ۷۳۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 19 April 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به دست‌های آلوده سعودی در جریان کودتای ساختگی سودان اظهار کرد: چند سال پیش عمرالبشیر برای شرکت در اجلاس عدم تعهد به ایران آمده و دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که ایشان به وی هشدار داده بودند که در قبال طراحی بدخواهان ملت‌های اسلامی باید هوشیاری خود را حفظ کرده و در شناخت و تحلیل اوضاع دچار مشکل نشود که اگر البشیر به این هشدار توجه می‌کرد، امروز به این روز نمی‌افتاد.

وی افزود: برکناری رئیس جمهور سودان یک کودتای ساختگی تلقی می‌شود به طوریکه تغییر در سودان چند هدف را به دنبال داشت.

امام جمعه تبریز توضیح داد:  با کودتای نظامی در سودان گامی پیش‌دستانه برداشته شده است چراکه با پیشرفت مخالفت‌های واقعی البشیر و موفقیت این مخالفت‌ها در ایجاد تحول اساسی در سودان، نقش سودان در یمن هم عوض شده که این تهدیدی برای ائتلاف سعودی‌هاست.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از جمله هدف کودتای نظامی، پایان دادن به نقش قطر از طریق اعمال تصرف عبدالفتاح، مهره سعودی و اماراتی‌ها در سودان است که این امر با رقابت شدید امارات، سعودی‌ها و قطر قابل فهم می‌باشد.  

وی ادامه داد: هدف دیگر از این کودتا، تسهیل ارائه کمک‌های مالی عربستان و امارات به سودان است تا به این طریق با آرام گرفتن جو عمومی، زمینه توسعه حضور نظامی سودان در یمن را فراهم آورد.

آل‌هاشم به فرارسیدن روز جهانی زمین پاک اشاره کرد و گفت: زمین بستر حیات بوده و روز زمین پاک زمینه‌ای برای تعامل بیشتر برای حفظ مناسب زمین در جهان است.

وی افزود: روز زمین پاک همه ساله در دوم اردیبهشت ماه از طرف سازمان ملل انتخاب شده است و روزی برای یادآوری اهمیت زمین می‌باشد.

امام جمعه تبریز آلودگی هوا، فرسایش خاک، بحران آب، نابودی تنوع زیستی و مصرف بی‌رویه انرژی را از تهدیدات محیط زیست برشمرد و گفت: طبق توصیه شرکت برق تبریز نسبت به مصرف برق و تبدیل لامپ‌ به کم‌مصرف ،تذکراتی داده شده است تا با رعایت این توصیه‌ها در تابستان با مشکل قطعی برق مواجه نشویم.

وی در ادامه به فرارسیدن نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: وظیفه حکومت اسلامی در عصر غیبت ایجاد عدالت است و الحمدالله انقلاب اسلامی مقدمه‌ این ظهور می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه انتظار یک حرکت است و سکوت نیست، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به حرکت و آمادگی برای ظهور اشاره شده است به طوریکه مخاطبان این بیانیه همان مقدمه‌سازان ظهور یعنی جوانان هستند.

وی ادامه داد: اعتقاد به مهدویت، آرمان همراه با عمل است و انسان منتظر برای عبور از ظلم باید تلاش کند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: اعتقاد به زمان زوال حکومت سلطه حاکی از اعتماد به ظهور می‌باشد.

وی، خطر بزرگ امروزه را تحت تحریف قرار دادن انتظار دانست و گفت: نباید اجازه دهیم تا انتظار در معرض انحراف قرار گیرد و ساکت نشسته و بگوییم که آمریکا آن طرف دنیا چه دشمنی می‌تواند با ما داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان، تقارن میلاد منجی عالم بشریت با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقش وزارت اطلاعات در تامین مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی ایجاد فضای همدلی و همبستگی بسیار ارزشمند است به طوریکه آنها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، مفاسد، قاچاق کالا از جمله نقره، شرکت‌های سوری و زمین‌خواری خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: نقش برادران اطلاعات در راه مبارزه با تکفیری‌ها فراموش‌نشدنی است به طوریکه دستگیری تروریست‌هایی مانند ریگی، کشف احتکار و باند قاچاق نقره‌جات از جمله این خدمات شایسته و ستودنی می‌باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) اطلاعات آذربایجان‌شرقی در اقدامی شبکه قاچاق سازمان یافته و پیچیده زیورآلات نقره چینی را کشف کرده و تعدادی از اعضای این شبکه را دستگیر کرده‌اند به طوریکه این متهمان از سال ۹۲ تا به امروز حدود ۲۳ تُن از زیورآلات را که به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان بوده را قاچاق کرده و در سطح کشور توزیع کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات نیز یک شبکه سازمان یافته در رابطه با  اخلال در نظام تولیدی کشور در صنایع پتروشیمی را دستگیر کرده‌اند که این اخلالگران با تشکیل شرکت‌های تعاونی سهمیه مواد اولیه پتروشیمی را گرفته و از سوی دلالان می‌فروختند که تا به امروز  ۱۲۲ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی فروخته شده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه یک تفاوت بین وزرات اطلاعات با سازمان‌های دیگر وجود دارد، گفت: سازمان‌های دیگر هر کاری که بکنند، سعی دارند تا آن را بازگو و مطرح کنند که کارشان درست هم است ولی وزارت اطلاعات هرقدر هم کار انجام دهد باید مخفیانه باشد.  

وی در ادامه صحبت‌های خود با تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی هفته پیش حمایت از سپاه پاسداران افزود: سوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام راحل در سال ۵۸ است که این روز را گرامی می‌داریم.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: در اوایل انقلاب امام رحمت‌الله، شورای انقلاب و دولت موقت معتقد به تشکیل یک نیرو و نهاد انقلابی در مقابل دشمنان بودند.

وی، با یادآوری اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریست‌ها، تصریح کرد:  تهدیدات اخیر آمریکا، اهمیت نقش سپاه در خنثی کردن تهدیدات دشمن را بیشتر از گذشته روشن کرده است.

امام جمعه تبریز با تشکر از ارتشیان و تبریک روز ارتش و به نمایش گذاشتن اقتدار در رژه سراسری ۲۹ فروردین، گفت:  سپهبد قرنی از جمله اولین فرماندهان نیروی مسلح بود که ترور شد.

وی افزود: شهید قرنی از بچگی فعال بوده و طرحی برای کودتا علیه رژیم شاهنشاهی داشت که شاه متوجه شده بوده و او را از ارتش اخراج کرد و به زندان انداخت ولی دقیقا در ۲۳ بهمن سال ۵۷ بار دیگر به خدمت بازگردانده شد.

اآهاشم، فرارسیدن روز کارگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: پنجم اردیبهشت ماه روز کارگر، روزی است که نشان می‌دهد محور اصلی رونق کشور با نقش کارگر میسر است به طوریکه برای تحقق شعار رونق تولیدی، وجود کارگران بسیار ارزشمند است.

وی، در بخش دیگر متذکر شد: روزهای آخر شعبان فرصتی مغتنم برای تکریم مساجد است به طوریکه نقش مساجد در گام دوم نقشی مهم بوده و فرصتی برای آمادگی بیش از پیش مومنان برای بهره‌مندی از عنایت و معنویات است، فرصت طلایی برای خانه تکانی معنوی نیز هست.  

به گزارش فارس,امام جمعه تبریز، با یادآوری نقش مساجد در زندگی مومنان گفت: مساجد و فضاهای دینی رونق زیادی داشته و صف نوبت برای اعتکاف و صف نوبت برای مساجد و اردوهای جهادی و بسیج سازندگی گواه بر این است که هزاران جوان داوطلب و فداکار در مسجد کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

وی اذعان داشت: در زمان انقلاب پیوند مسجد با مردم به گونه‌ای بود که انقلاب ما به نوعی انقلاب برگرفته از معنویت مساجد نامیده می‌شود.

آل‌هاشم در ادامه خطاب به متولیان، روحانیون، هیات امنای مساجد گفت: باید با ایده‌پردازی هوشمندانه و طراحی آینده‌نگرانه اقدامات سازنده انجام دهیم چراکه سهم مساجد در عرصه اخلاق، سبک زندگی اسلامی مهم بوده و باید از فرصت‌های مساجد استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار