رئیس اداره میراث فرهنگی :
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان با بیان اینکه از 39 باب کاروانسرای این شهرستان، 2 مورد از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: برای مرمت و بازسازی این مکان های تاریخی نیاز به اعتبار دولتی و همکاری بخش خصوصی است .
کد خبر: ۷۳۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 17 April 2019

حمید مشتاقیان بدون اشاره به بودجه مورد نیاز برای مرمت کاروانسراها، افزود: از این پتانسیل می توان برای جذب گردشگر و افزایش صنعت پاک بهره برد .
وی در ادامه خبر از رونق گردشگری از مسیر قنات اردکان داد و اضافه کرد: فاز دوم این طرح در حال آماده سازی است .
رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان تصریح کرد: در این مرحله لایروبی قنات، مسدود کردن و اصلاح مسیرهای فاضلاب خانگی منتهی به قنات، استحکام بخشی و ساماندهی پایاب های موجود در مسیر انجام خواهد شد.
مشتاقیان اظهار داشت: توسعه و رونق صنعت گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کنار ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین اهداف ایجاد این مسیر است.
وی تاکید کرد: فراهم کردن محیطی امن و جذاب برای جذب گردشگر داخلی و خارجی سبب استقبال چشم گیر تورهای خارجی از این مسیر و قرار گرفتن اردکان به صورت خاص در چرخه گردشگری می شود.
این مسئول ادامه داد: گردشگران در بازدید از این مسیر با علوم گذشتگان در مورد انتقال آب از طریق قنات و تاسیسات جانبی آن همچون پاکنه، پایاب و آسیاب آبی آشنا می شوند و علاوه بر این نیز محیطی مناسب برای امور تحقیقاتی، علمی و پژوهشی دانشجویان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان در ادامه با بیان اینکه در نوروز 98، تعداد اقامت شب مسافران در واحدهای گردشگری و اقامتی شهرستان بیش از 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، گفت: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری بیش از 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت .
مشتاقیان بیشترین بازدید جاذبه های گردشگری اردکان را طبق آمار خانه آیت الله خاتمی(ره)، نیایشگاه زرتشتیان چک چک و موزه قنات اردکان ذکر کرد.
وی تصریح کرد: از اکثر آثار گردشگری بخش های خرانق و عقدا و بافت تاریخی شهر اردکان بازدید شد و از مسافران نوروزی که در این ایام وارد شهرستان شدند بهترین استقبال شد و طبق نظر سنجی ها اغلب مسافران و بازدید کنندگان رضایت داشته اند .
رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان بیان داشت: بیش از 80 هزار نفر از جاذبه های فرهنگی تاریخی اردکان بازدید کردند.
در این آیین از خبرنگاران و اصحاب رسانه با اهدای لوح تقدیر و هدایا ، تجلیل شد و از مسیر گردشگری قنات بازدید کردند.
اردکان، یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده دارد که تاکنون 250 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار