نوبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی خبرداد:
کد خبر: ۷۲۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 12 March 2019

شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با حضور محمد باقر نوبخت معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، امینی معاون وزیر راه و شهرسازی کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور و 4 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری برگزاری شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مراسم بیان کرد: خودم را برای توسعه خراسان جنوبی مقید به تدوین برنامه توسعه ای دو یا سه ساله آمده ام.

وی با اشاره به اینکه  940 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های اعتبار در نظر گرفته شده است عنوان کرد: طرح رتبه بندی معلمان باید انجام شود و بازنشستگان به سختی به سر می برند و از آن سو نیروی مسلح هستند و تنوع مطالبات وجود دارد که فقط نیازمند دعای شما برای حل این مسائل هستیم.

نوبخت با تاکید براینکه نامردان جهان برای به تنگ آوردن مردم عزیزمان روی آوردند و برای مقابله با آن باید برنامه ای تدوین شود بیان کرد: برنامه ویژه ای برای اشتغال جوانان خراسان جنوبی و اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان در نظرگرفتیم. نوبخت با اشاره به امور ارزی استان گفت: فعالان اقتصادی استان خواستار نیازمندی 200 میلیون دلار برای رونق اقتصاد استان شدند از منابع توسعه ملی می توانیم استفاده کنیم به شرطی که طرح ها ارائه شده توجیح اقتصادی داشته باشد.

وی از استاندار خواست تا هر طرحی که توجیه اقتصادی دارد به سازمان ارائه دهید خاطرنشان کرد: برای خراسان جنوبی 10 هزار واحد مسکونی برای یکسال در استان با اعتبار 500 میلیارد تومان پیش بینی و مبادله نامه ای رد و بدل شد. وی به ریز پروژه های اجرایی در خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: 60 میلیارد برای آموزش و پرورش، 32 میلیارد فرهنگ و گردشگری، 10 میلیاردتومان ورزش، 115میلیارد تومان توسعه روستا، 560 میلیارد تومان ریل و راه آهن، کشاورزی 43 میلیارد تومان و منابع آب 120 میلیارد تومان در خراسان جنوبی اجرایی خواهد شد که در جمع 20پروژه مجزا با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 80 میلیارد تومان است.

نوبخت خاطرنشان کرد: تامین ریال به ریال این مبالغ دشواری های خاصی خود را دارد که در هیمن راستا کارگروه ویژه برای توسعه خراسان جنوبی تعیین می کنم و بازهم به استان خراسان جنوبی سفر خواهم کرد تا از روند پروژه ها اطلاع یابم.

   

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار