محمد باقر نوبخت در جمع فعالان اقتصادی خراسان جنوبی:
معاون رئیس جمهور گفت: در یک برنامه کوتاه مدت، تصمیم گیری های خوبی برای توسعه استان داریم که ۷۰۶ میلیارد تومان را به حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری خواهیم داد. دکتر نوبخت گفت: همچنین در این حوزه ها 660 میلیارد تومان تسهیلات و ۷۰ یارانه سود بانکی و همچنین ۷۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۲۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ 12 March 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک خراسان جنوبی ، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست فعالان اقتصادی خراسانجنوبی گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی گزارشات مسئولان استانی است و من تقدیر می کنم از کلیه عزیزانی که مسائل و مشکلات استان را بیان کردند. وی با اشاره به اینکه هیچ وقت برداشت اینکه بگویم خراسان جنوبی استانی گل و بلبل است نداشتم و از اینکه نظرات را گفتید تشکر می کنم وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: راهبری کشور با سازمان برنامه و بودجه است. وی با بیان اینکه امشب اگر فرصتی باشد مجموعه برنامه و منابعی که برای استان پیش بینی کردیم را بیان خواهیم کرد گفت: امشب مسئولان بخش خصوصی و فردا شب مسئولان دولتی ارائه گزارش خواهند کرد.

 

افزایش خرید گندم تضمینی 

نوبخت به درخواست نماینده بخش تجارت اشاره کرد و گفت:  در شورای اقتصاد رقم تضمینی گندم را از 1400 به 1700 تومان افزایش دادیم . وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی با یک اساس نامه از سوی مقام معظم رهبری اداره می شود و به نوعی زیر نظر سازمان برنامه و بودجه عمل می کند تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که طرح های توجیح اقتصادی داشته باشد را تا تسهیلات 200 میلیون دلار اعطا کنیم. نوبخت معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه به جای تهمت به یکدیگر همدیگر تشویق کنیم خاطرنشان کرد: قرآن تاکید می کند تا به نحوه احسنت و خلق محمدی از یکیدیگر نام ببریم.

 

اعتبارات میلیاردی نوبخت

معاون رئیس جمهور گفت: در یک برنامه کوتاه مدت، تصمیم گیری های خوبی برای توسعه استان داریم که ۷۰۶ میلیارد تومان را به حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری خواهیم داد. دکتر نوبخت گفت: همچنین در این حوزه ها 660 میلیارد تومان تسهیلات و ۷۰ یارانه سود بانکی و همچنین ۷۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین از ساخت ۱۰ هزار مسکن ویژه نیازمندان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان فقط در بخش مسکن سرمایه گذاری می شود که اسفند سال آینده این واحدها تحویل خواهد شد.

نوبخت افزود: ۹۴۰ میلیارد تومان هم برای توسعه زیر ساختهای خراسان جنوبی در طول دو سال هزینه خواهیم کرد که ۵۶۰ میلیارد تومان آن فقط در حوزه دو بانده شدن راهها و راه آهن است. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده خبر داد و گفت: این قیمت از  هزار و ۴۷۰ تومان به هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافته است. نوبخت به ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در کشور هم اشاره کرد و افزود: به دستور رهبر معظم انقلاب همه اقلام را تامین کرده ایم و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

دو فرمان رهبری 

 وی به بعد از توافق برجام در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: گروه های اقتصادی و مقامات ارشد کشورهای خارجی بعد از برجام برای سرمیایه گذاری و مراودات تجاری به ایران آمدند که در همین خصوص سه جلد برنامه  تدوین کردیم. نوبخت با تاکید براینکه 12 بسته پیشنهادی به شورای عالی هیئت اقتصادی قوای سه گانه تقدیم شد خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه کشور به فرمان رهبری انجام شده است که وظیفه سازمان برنامه بودجه تدوین برنامه راهبردی برای است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار