نشست فعالان بخش خصوصی با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در خراسان جنوبی
نشست فعالان بخش اقتصادی خراسان جنوبی با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در کارخانه کویرتایر هم اکنون در حال برگزاری است که نمایندگان بخش خصوصی توانمندی ها و ظرفیت های و مشکلات و خواسته های استان را بیان کردند.
کد خبر: ۷۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 11 March 2019

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،  نشست فعالان بخش اقتصادی خراسان جنوبی با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در کارخانه کویرتایر هم اکنون در حال برگزاری است که نمایندگان بخش خصوصی توانمندی ها و ظرفیت های و مشکلات و خواسته های استان را بیان کردند.

محسن احتشام به نمایندگی از بخش تجارت استان در مراسم دیدار فعالان بخش خصوصی با نوبخت گفت: خراسان جنوبی دارای پتانسیل خوبی است.

وی با اشاره به اینکه استان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته است بیان کرد:یکی از مهمترین خواسته های ما تکمیل زیرساخت ها است که انگیزه ای برای سرمایه گذاری است.

احتشام با تاکید براینکه تکمیل جاده ماهیرود می تواند به توسعه صادرات کمک کند افزود: ماهیرود به فراه و ریل بیرجند به زاهدان مهمترین خواسته های ما است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت ها مانع نشان دهنده ظرفیت های بالای استان است گفت: کمک به شرکت های حمل و نقل به تعویض ناوگان فرسوده آنان است و یکی دیگر خواسته های ما اعتبار ویژه برای بازارچه های مرزی است.

وی با تاکیدبر اینکه تسهیلات ویژه به صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی می تواند اشتغال موجود خود را حفظ کند بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت به صنایع تبدیلی و مجصولات راهبردی استان می تواند به معیشت مردم کند.

 

 

آب مهمترین خواسته کشاورزان

 

خیریه نماینده کشاورزان با مهمترین مشکل اب تاکید کرد و افزود: باتوجه به خشکسالی های سال های جاری به مدت دو سال مقام دوم کشاورزی در کشور را داریم .

وی با اشاره به اینکه حمایت از تصفیه خانه های پساب های و باربری ابرها می تواند به بخش کشاورزی کمک کند ادامه داد: قیمت تضمینی گندم نیازمند تجدید نظر است و اگر این امر صورت نگیرد قاچاق و واردات افزایش خواهد یافت.

خیریه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی 14کارخانه دان و علوفه تولید می کنند که اکنون دچار مشکل شده است بیان کرد: خراسان جنوبی مقام اول کشور  در تولید را دارد که صادرات این محصول نیازمند حمایت ویژه شما است.

نماینده بخش کشاورزی خراسان جنوبی از نوبخت معاون رئیس جمهور خواستار افزایش مراودات با کشور پاکستان شد و تغییر پایه گمرکی و ایجاد صادرات شد.

توسعه معادن کوچک نیازمند تسهیلات ارزان قیمت

 

باقری رئیس خانه معدن نیز در این مراسم بیان کرد: اشتغال معادن کوچک استان در سایه چند معدن بزرگ گم شده است. وی با اشاره به اینکه نوسازی ماشین آلات معدنی، اعتبار ویژه تجهیز اکتشاف و فراوری مواد معدنی نیازمند توجه ویژه شما است بیان کرد: معادن برای توسعه طرح های خود نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است تا اشتغال موجود را حفظ و شغل بیشتری را ایجاد کنیم.

 

 

طرح توسعه کویر تایرنیازمند نگاه ویژه

مدیرعامل کارخانه کویرتایر از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خواست تسهیلات سوبسیت دار کرد و قول داد تا پروژه توسعه ای کارخانه کویرتایر را در مدت یک سال تکمیل کند. وی با اشاره به اینکه منابع بلوکه شده در این جا به زودی به بهره برداری می رسد عنوان کرد: 300 نفر اشتغال مستقیم در این طرح توسعه ایجاد خواهد شد. وی گفت: به ازاری هر تن تایر 5 هزار دلار صرف می شود و خراسان جنوبی تکنولوژی و زیرساخت دارد و نیازمند توجه ویژه شما است.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار