معاون هماهنگی استانداری ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت:همه باید آمادگی کامل برای برداشت گندم و دانه های روغنی را داشته باشند تا حداکثر سود عاید کشاورز در برداشت شود زیرا آنان زحمات زیادی در کاشت و برداشت محصولات کشاورزی می کشند.
کد خبر: ۷۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 10 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در نشست برداشت گندم و دانه های روغنی اظهار داشت: برخی دلالان با عوام فریبی سعی دارند که محصولات کشاورزی را از دست کشاورزان در بیاورند و آنان را دچار مشکل کنند که باید این موارد اطلاع رسانی شود.

وی افزود: همه باید آمادگی کامل برای برداشت گندم و دانه های روغنی را داشته باشند تا حداکثر سود عاید کشاورز در برداشت شود زیرا آنان زحمات زیادی در کاشت و برداشت محصولات کشاورزی می کشند.

درویشی گفت: بهترین شکر نعمت استفاده از آب در بحث کشاورزی با تبدیل الگوهای صنعتی به سنتی است تا بتوان از اراضی موجود بهترین بهره برداری را ببریم.

وی اظهار داشت: در تقسیم بندی کشور در بحث کشاورزی ایلام به همراه سه استان همجوار خود به عنوان منطقه سه معرفی شده که عملکرد ما در تولید عسل جایگاه خوبی نداشتیم و در برداشت اراضی آی عملکرد ما ضعیف بوده و در صنایع تبدیلی وضع ما نیز خوب نبود.

وی افزود: برای افزایش بهره وری باید در کشاورزی وقت و هزینه گذاشت و با آموزش، احداث جاده بین مزارع و ...نقش مهمی در بهره وری بیشتر کشاورزان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و رفع موانع بیکاری دارد که نیاز است به تکمیل زنجیره و ایجاد زیر بخش های کشاورزی توجه ویژه کنیم و به سمت فعالیت های اقتصادی جدید باید حرکت کنیم.

وی افزود: باید تلاش شود در کوتاهترین زملان بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شود.

وی خواستار فراهم شدن و آمادگی مراکز خرید و حمل و نقل و تجهیزات مورد نیاز برای برداشت محصولات شد و گفت: امیدوارم با همکاری بین بخشی مشکلی در بحث برداشت گندم وجود نداشته باشد‌.

وی به توزیع عاذلانه گندم در بین سیلوداران تاکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی ها و تداوم آن گندم در فضای باز نگهداری نشود.

وی از شهرداری ها خواست آمادگی کامل برای آتش سوزی های احتمالی داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار