استاندار کرمانشاه گفت: انتقال مردم از سکونت گاه‌های غیر رسمی در طول ۴۰ ساله عمر انقلاب در جایی صورت نگرفته است و جابجایی ساکنین "غمتسلی " به سکونت گاه رسمی کار بزرگ و در خور توجهی بوده است.
کد خبر: ۷۲۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 08 March 2019

به گزارش خبرنگار تانباک ،مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جمع تعدادی از خبرنگاران شرق استان ، در دفتر استاندار افزود:با توجه به همراهی مردم خوب کنگاور در زمینه انتقال و جابجایی محله غمتسلی که دارای منازل غیر اصولی و غیر استاندارد بود ، طول بازپرداخت وام ها را به ۱۸ سال افزایش داده ایم و حتی برای سند نویسی و هزینه های محضر نیز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به هرکدام از مالکین پرداخت شده است. برای بازپرداخت تسهیلات مسکن یک تنفس ۴ ماهه نیز برای مالکین در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ وضعیت راه آهن و بزرگراه همدان کرمانشاه خاطر نشان کرد : با حمایت و پیگیری نماینده شرق استان توانسته ایم بحث احداث ایستگاه راه آهن در کنگاور را برای سال ۹۸ به نتیجه برسانیم و برای احداث بزرگ راه همدان-کرمانشاه از سرمایه گذار با مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه دعوت شده است .

وی افزود:طرح اولیه مورد موافقت وزارت مطبوع قرار گرفته است و مراحل کارشناسی جهت ارسال و طرح در هیات دولت در حال پیگیری است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد:در حال حاضر نمایندگانی موافق و پیگیر اجرای این خط در مسیر همدان -اسد اباد-کنگاور-کرمانشاه هستند و البته نماینده سنقر نظر بر اجرای بزرگراه در مسیر همدان سنقر کرمانشاه را دارد.

بازوند با اشاره به بحث ظرفیت های گردشگری شهرستان کنگاور اذعان داشت: معبد آناهیتا به عنوان دروازه ورودی استان کرمانشاه، دارای ظرفیت و قابلیت بزرگ و بالقوه برای استان و کشور است و باید با سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای مناسب ، زمینه حضور گردشگران را فراهم و ایجاد اشتغال کنیم.

به گفته استاندار ، در مورد استفاده از آب سد آناهیتا در شهرستان اولویت اول برای استفاده از منابع آبی ، تامین آب شرب است. استفاده از آب سد ها برای کشاورزی و صنعت در اولویت های بعدی است.

بازوند در مورد خط انتقال آب از سد آناهیتا به شهر کنگاور گفت : پیگیری میکنیم تا از طریق وزارت نیرو جهت احداث این خط انتقال اعتبار لازم دیده شود.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مدیریت منابع آب و خاک در استان، گفت : بنده با انتقال و هدایت آب های سطحی به استان های پایین دستی مخالفم، باید این آب در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد تا بتوانند با تولید گشت های جایگزین گندم مانند برنج ، علاوه بر تولید و اشتغال زایی ، زمینه ورود سرمایه گذار و ایجاد صنایع تبدیلی نیز فراهم آید.

ایشان اظهار داشت: مردم استان باید با تقویت روحیه کار و تولید بتوانند در آینده در زمینه تولیدات مختلف کشاورزی سهم بیشتری داشته باشند و از خروج منابع آبی و تولیدات کشاورزی به سایر استان ها جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت:در استان خوزستان ۴۳ هزار هکتار برنج کاشت میشود و در استان کرمانشاه فقط ۴۴۱ هکتار از مزارع زیرکشت برنج است. این در حالی است که ما منابع آبی داریم و باید آن را به استان خوزستان هدایت کنیم.

بازوند در پاسخ به سئوال خبرنگار تابناک در مورد بازگشت مهندس سالاری با استانداری  اعلام کرد:روند بازگشت ایشان کاملا قانونی است و سالاری از بنیاد مسکن تسویه حساب نموده بود و هیچ بحث بازخریدی در مورد ایشان نبوده و این مورد از بنیاد مسکن استعلام شد و نهایتا با بررسی در دیوان محاسبات مقدمات بازگشت ایشان به استانداری فراهم که این امر با نامه وزارت کشور عملی گردید .

گفتنی است ، به گفته استاندار ،در باب موضوع بازگشت مهندس سالاری برخلاف مطالب مطرح شده هیچکدام از نمایندگان مجلس دخالتی نداشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار