معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به بارش خوب برف در سرچشمه‌های کوهرنگ، گفت: در خصوص باز شدن سد زاینده‌رود در ایام نوروز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و با توجه به حجم و ذخیره آب سد زاینده‌رود، چنین اتفاقی عملاً غیرممکن خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 03 March 2019

تابناک خراسان جنوبی: حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده‌رود بعد از بارش‌های اخیر در سرچشمه‌های کوهرنگ، اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب مخزن سد زاینده‌رود ١٥٣میلیون مترمکعب و میزان آب ورودی به سد ٢٥ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن١١ مترمکعب بر ثانیه است.

 

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در ایستگاه شاخص سد زاینده‌رود ١٣٤٤ میلیمتر بوده است، افزود: سال گذشته در چنین روزی میزان بارش‌ها ٤١٠ میلی‌متر و میانگین بارش‌ها در بلندمدت نزدیک ٩٠٠ میلی‌متر بود.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه عمده بارش‌های هفته گذشته در سرچشمه کوهرنگ به‌صورت برف بود، گفت: در حال حاضر ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ نزدیک به یک متر و ٩٠ سانتی‌متر رسیده است.

 

وی در خصوص تأثیر بارش‌های اخیر بر ورودی سد زاینده‌رود، اظهار کرد: این بارش‌ها به دلیل اینکه عمده آن برف است، فعلاً تأثیری بر ورودی آب به سد زاینده‌رود ندارد چراکه بیشترین و حتی کمترین دما در حوزه شهرستان کوهرنگ در بیشتر روزها زیر صفر است، بنابراین اکنون تبدیل به روان آب نمی‌شود تا وارد مخزن سد زاینده‌رود شود.

 

ساسانی ابراز امیدواری کرد: تا پایان اسفند ماه و شروع فصل بهار و با گرمی هوا و همچنین آغاز بارش‌های بهاره که باران است، میزان آب ورودی به سد زاینده‌رود افزایش یابد، بنابراین در خصوص تأمین آب شرب اصفهان در بهار و تابستان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

 

وی در خصوص جاری شدن آب زاینده‌رود در ایام نوروز 98 و در زمان حضور مسافران، گفت: در خصوص باز شدن سد زاینده‌رود در ایام نوروز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و با توجه به حجم و ذخیره آب سد زاینده‌رود، چنین اتفاقی عملاً غیرممکن خواهد بود.

برچسب ها: زاینده رود ، نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار