استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم ججک از توابع شهرستان درمیان :
استاندار خراسان جنوبی گفت: سال 98 با بودجه ای که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، اولویت دولت توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و مناطق کمتر برخوردار است.
کد خبر: ۷۲۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 02 March 2019

در جمع مردم روستای شیرگ ججگ شهرستان درمیان افزود: ما نیز در خراسان جنوبی اولویت های اصلی مردم را شناسایی می کنیم چون خدمتی که انجام می دهیم باید موجب رضایتمندی مردم شود.
وی گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز انتظار داریم بین مردم حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست آنان قرار گیرند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر قرار است جاده ای احداث یا آبرسانی انجام شود باید خروجی آن رضایتمندی مردم باشد چون قرار نیست کاری بدون رضایت مردم انجام شود.
وی بیان کرد: خشکسالی های 20 ساله در خراسان جنوبی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است این در حالیست که اگر بناست توسعه انجام شود نیازمند آب هستیم و اولویت نخست ما تامین آب شرب مردم است.
معتمدیان گفت: بارش های خوبی را در چند ماه اخیر شاهد هستیم که امید است پایان خشکسالی های کوتاه مدت استان باشد.
وی یادآور شد: در تامین آب کشاورزی نیز برنامه های خوبی در حال انجام است که تمرکز ما بر استفاده از روان آب ‌های سطحی و مهار آن است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد سازه های آبخیزداری و بندها که زمان بر نیست اما با آبدهی قنوات از این طریق می تواند در معیشت مردم تاثیر گذار باشد، در دستور کار است.
وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی قنات ها در برخی مناطق استان قابل توجیه است یادآور شد: انجام امور در هز زمینه ای باید به صورت کارشناسی شده انجام شود و اگر بناست هزینه شود نباید کار عجولانه باشد.
معتمدیان با بیان اینکه شبانه روزی به دنبال رفع مشکل مردم در مناطق مختلف استان هستیم گفت: اولویت مردم در این منطقه تامین آب شرب است که برای رفع این مشکل در حال پیگیری هستیم.
وی به مقایسه وضعیت کنونی استان با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب حتی یک متر جاده آسفالت روستایی در استان وجود نداشت که امروز بیش از پنج هزار کیلومتر جاده آسفالت شده است.
وی بیان کرد: 40 سال ملت ما تحریم بوده و ظالمانه ترین تحریم های تاریخ بشریت علیه ما از طرف دشمنان رقم خورده که این نوع تحریم ها علیه هیچ کشوری سابقه نداشته است.
معتمدیان ادامه داد: بدون شک هر کشوری تحمل تحریم های زیاد را نداشت اما با مقاومت مردم و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف توانسته ایم بر تحریم ها پیروز شویم.
وی به سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این سیاست ها مربوط به بخش کشاورزی است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم و تامین زیرساخت های آب، برق، گاز، جاده و بهداشت و درمان از وظایف حاکمیت است.
وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اظهار داشت: همواره عشایر و روستاییان در صحنه های مختلف همراه با نظام و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند.
معتمدیان عنوان کرد: همه دنیای استکبار از جمله آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع عرب دست به دست هم داده اند تا مانع پیشرفت، توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شوند. 
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در دنیا تنهاست و دشمنان زیادی ما را تهدید می کنند که سعی در کمرنگ نشان دادن موفقیت های ما هستند اما از این دوران سخت هم عبور می کنیم همانطور که در 40 سال گذشته مقاومت کردیم.
استاندار خراسان جنوبی نظام جمهوری اسلامی را مردمی توصیف کرد و گفت: افتخار می کنیم که یک نظام مردم سالار هستیم، بین مردم و مسئولان فاصله نیست و مسئولیت اداره کشور بر عهده مردم است.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم از انقلاب اسلامی که حاصل خون 230هزار شهید است و در 40 سال گذشته هزینه های زیادی برای استقلال و آزادی خود و اقتدار نظام داده ایم، محافظت کنیم.
معتمدیان شرایط امروز کشور را سخت خواند و گفت: در چنین شرایطی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مسئولان به دنبال رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مناطق محروم هستند.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی به تنهایی در مقابل ظلم ایستاده و ناجی مردم منطقه و مستضعفان جهان است.
استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در سومین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد.
حضور در جمع مردم روستای شیرگ ججگ، دیدار با خانواده شهید روستای فضل آباد، حضور در جمع مردم شهر قهستان، نشست با نخبگان و علمای شهرستان، بازدید از روستای فورگ، نشست با شوراهای اسلامی (شهرستان، بخش، شهر، بخشداران، شهرداران و دهیاران) و برگزاری جلسه شورای تامین از برنامه های روز نخست سفر استاندار به شهرستان درمیان است. 
همچنین استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه از روستای ذکری بازدید می کند و در جمع مردم شهر طبس مسینا، روستای خیرآباد و شهر گزیک حضور می یابد. 
بازدید از هنگ مرزی گزیک، دیدار با یک خانواده شهید در شهر گزیک و حضور در جمع مردم روستای اشک از دیگر برنامه‌ های سفر استاندار به شهرستان درمیان برنامه ریزی شده است. 
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری بیرجند است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار