مدیرعامل فرابورس ایران در مراسم اختتامیه استارت آپ عناب خراسان جنوبی
مدیرعامل فرابورس ایران از رشد 90 درصدی شاخص فرابورس خبر داد و گفت: امسال شاخص کل فرابورس ایران 2 هزار و 100 واحد را تجربه کرد در حالی که سال گذشته این رقم یکهزار و 90 واحد بوده است.
کد خبر: ۷۲۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 28 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی مراسم اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی عناب در خراسان جنوبی با حضور مقامات کشوری و استانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار شد.

هامونی مدیرعامل فرابورس ایرانافزود: در حال حاضر ارزش سهام شرکت ها و ثروت مردم در فرابورس ایران 230 هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه فرابورس ایران نسبت به بورس های دیگر در جایگاه سه بورس برتر قرار دارد اظهار کرد: در حوزه دانش بنیان 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاده است.
مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: در این زمینه استارت آپ های زیادی فعال است که بخشی از آنها در استان خراسان جنوبی نیز فعالیت دارند و از طریق صندوق تامین مالی شده اند.
وی عنوان کرد: در بازار دارایی فکری فرابورس که گواهی اختراع معامله می شود تاکنون 10 میلیارد تومان گواهی اختراع ثبت شده که تجاری نشده است.
هامونی گفت: گزارشی از مرکز سرمایه گذاری منتشر شده که در آن خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه گذاری استان بهترین استان بین همه استان های کشور است.
وی افزود: امنیت سرمایه گذاری داری شاخص ها و فاکتورهایی از جمله امنیت جان و مال سرمایه گذار و مردم، ثبات و پیشگیری پذیری از مقررات، فرهنگ وفای به عهد، صداقت و راستی، عملکرد دولت، شفافیت و سلامت اداری، تعریف و تضمین حقوق مالکیت، ثبات اقتصاد کلان در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل فرابورس ایران بیان کرد: استان مرزی خراسان جنوبی با تمام تهدیدهای امنیتی که در کشورهای همسایه خارج مرکز وجود دارند اما محل امن سرمایه گذاری کشور محسوب می شود. 
وی به اهمیت اقتصاد دانش بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: برخی از کشورها ایده پردازان و صاحبنظران مختلف را به طریق مختلف جذب می کنند.
هامونی گفت: یکی از دانشمندان اقتصاد و نظریه پرداز دانش بنیان عنوان می کند خیلی از کشورهای رشد اقتصادی همگرا ندارند و به صورت غیرتجاری رشد اقتصادی دارند اما رشد آنها متوقف نمی شود که مهمترین دلیل آن توسعه دانش و نوآوری است.
وی اظهار داشت: طرح های بسیار خوبی در زمینه دانش و نوآوری در استان هایی مانند خراسان جنوبی داریم که ثبت نشده است انتظار داریم این دانش و علم حفظ شده و توسعه یابد.
مدیرعامل فرابورس ایران یادآور شد: استان مرزی خراسان جنوبی با چالش کمبود آب مواجه است لذا لزوم ندارد صنایع سنگین و آب بر در این استان ایجاد شود اما می توان این استان را به نشتیفان اکوسیستم نوآوری در زمینه عناب تبدیل کرد.
نخستین رویداد استارت آپی عناب به منظور معرفی کسب و کارهای نوین در حوزه این محصول استراتژیک با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز (پنجشنبه) در بیرجند برگزار شد.
خراسان جنوبی به تولید زرشک، عناب و زعفران در سطح ملی و جهانی شهرت دارد و 96 درصد عناب کشور در این استان تولید می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار