معاون سیاسی استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به مشکلات کم آبی و اقلیم خشک یزد، بیان کرد: شکوفایی و رشد کشاورزی استان به توسعه محصولات کم آب خواه، پر بازده و صنایع تبدیلی وابسته است.
کد خبر: ۷۲۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 28 February 2019

احمد ترحمی در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان اظهار داشت: یکی از مولفه‌های اقتدار ملی، امنیت پایدار در جامعه است و یکی از مولفه های امنیت پایدار نیز امنیت غذایی محسوب می‌شود که زنجیره تولید طیف وسیعی از محصولات را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: از لحاظ کشاورزی، دامپروری ،صنایع تبدیلی و وابسته، باتوجه به برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد و بر اساس ویژگی اقلیم خشک استان همچنین وجود مشکلات کم آبی تلاش بسیار زیادی برای برنامه ریزی در جهت رشد و شکوفایی کشاورزی استان با تکیه بر محصولات کم آب خواه، پر بازده و صنایع تبدیلی در حال انجام است.

ترحمی بیان کرد: با توجه به اینکه امنیت غذایی جامعه به محصولات کشاورزی و طیف آن وابسته است خوشبختانه در برخی محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیده ایم و تلاش می‌شود خودکفایی برای سایر محصولات نیز رقم بخورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت: نه تنها در بخش کشاورزی تغییر جهت برای مدیریت مصرف آب صورت گرفته است در بخش صنعت نیز اخیرا یکی از مصوبه های پر کاربرد که با بازتاب کشوری نیز مطرح شد مصوبه شورای تامین در رابطه با ممنوعیت احداث و ایجاد صنایع پرآب خواه در یزد بود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای حفاظت از منابع آب استان انجام شده است زیرا شاخص‌ها نشان می‌دهد در فقر منابع آبی به سر می‌بریم و پس از این به صنایع پر آبخواه و آلاینده به هیچ وجه مجوز داده نمی‌شود.

ترحمی گفت: ضروریست از روش‌های سنتی و زمینه‌های هدر رفت آب فاصله بگیریم و به سمت صنایع کم آب خواه و شیوه‌های نوین آبیاری حرکت کنیم که خوشبختانه این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استان قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: لازم است همه بخش‌ها برای تحقق این هدف به اجرای طرح های ترویجی و تشویقی که از سوی کارشناسان و محققان ارائه می شود توجه داشته باشند تا به سمت تلاش مشترک برای تولید بیشتر، مصرف آب کمتر و تکمیل زنجیره غذایی استان حرکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار