نماینده مجلس شورای اسلامی:
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مردم علی رغم تمام مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده‌ای داشتند و به دستاوردهای نظام اسلامی توجه کردند.
کد خبر: ۷۱۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 12 February 2019

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی با بیان این مطلب افزود: مردم علی رغم تمام مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده‌ای داشتند و به دستاوردهای نظام اسلامی توجه کردند.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی، جدا کردن مردم از آرمان‌های امام راحل و انقلاب بوده است، تصریح کرد: دشمنان امیدوار بودند که حضور مردم کمرنگ بوده و صف راهپیمایی‌ها فشرده نباشد و این امر را جز ثمرات تحریم‌های خود می‌دانستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: اما مردم با حضور خود دشمنان را از تحریم‌های اقتصادی مأیوس کردند و نشان دادند این تحریم‌ها نمی‌تواند آن‌ها را از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جدا کند.

عبادی با بیان اینکه پیروزی با ملت ایران است؛ تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌ها با سختی همراه است و باید برای پیروزی تلاش بسیاری کرد، افزود: تلاش رسانه‌ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب و اوضاع کشور در حضور گسترده مردم نیز تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به کاهش بودجه دفاعی کشور، ادامه داد: بودجه دفاعی مهم است و این کاهش بودجه به صلاح کشور نیست و امروز ایران اسلامی در وسط آتش قرار دارد و کشور ما از نظر امنیتی، گلستان است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه آمریکا تلاش کرده تمام منطقه ناامن باشد اما کسی جرأت تجاوز به ایران اسلامی را ندارد و شعار “مرگ بر آمریکا” به دلیل توطئه‌های آن‌ها باید کوبنده‌تر گفته شود.

عبادی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در ایام دهه فجر در استان، اظهار کرد: خراسان جنوبی با کمبود آب و بارندگی مواجه بوده و پروژه‌های افتتاحی به خصوص پروژه ‌های آبخیزداری قابل تقدیری در دهه فجر انجام شد.

خراسان جنوبی جز ۳ استان برتر کشور در اجرای پروژه‌های آبخیزداری

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ پروژه آبخیزداری در ایام دهه فجر در استان به بهره برداری رسید، گفت: با طرحی که برای آقای لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نوشتیم و با موافقت مقام معظم رهبری مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری برداشت شد که خراسان جنوبی جز سه استان برتر در بحث پروژه‌های آبخیزداری است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده ماهیرود به استان فراه افغانستان، افزود: جاده ماهیرود به فراه افغانستان مهم و دارای اهمیت است که تاکنون نصف آن آسفالت شده و نصف دیگر آن باقی مانده است که یکی از مباحث مطرح شده در دیدار با وزیر راه و شهرسازی نیز همین موضوع بود.

عبادی ادامه داد: کمبود اعتبارات در اجرای پروژه‌ها تاثیرگذار است و گذرگاه‌های مرزی استان با سایر گذرگاه‌های مرزی قابل قیاس نیست.

وی به راه اندازی دفتر وزارت خارجه در استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این دفتر در بحث‌های گردشگری و تجاری تاثیر بسزایی دارد و چند سال نیز این دفتر فعال بود اما متاسفانه پس از مدتی غیرفعال شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این طور به نظر می‌رسد که کسی تمایل چندانی به استفاده از ظرفیت‌های دفتر وزارت خارجه در استان ندارد، این دفتر خود به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و باید کمک سایر دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

عبادی با اشاره به اینکه دفتر وزارت امور خارجه در استان می‌تواند با تمام سفرای کشورهای خارجه و سفرای ایران در خارج از کشور داشته باشد، تصریح کرد: بودجه ۹۸ تا زمانی که در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود، صحبت کردن در مورد آن یک گمانه زنی است و باید دانست که بودجه عمومی کشور یک بودجه انقباضی است چرا که تحریم‌ها حاکم شده و فروش نفت نیز کم شده است.

وی بیان کرد: در بحث گازرسانی در کشور نیز اعتبار خوبی در بودجه ۹۸ گذاشته شده که اگر مورد تصویب مجلس قرار بگیرد، شاهد نهضت گازرسانی فوق‌العاده در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بودجه توازن دانشگاه‌ها، گفت: با رییس سازمان برنامه و بودجه دیداری داشتم که وی قول پرداخت ۱۰۰ درصدی حق توازن را به دانشگاه‌های استان داد اما این پرداخت در چند مرحله صورت می‌گیرد که تاکنون به چند استان پرداخت شده است.

عبادی با اشاره به ساخت بیمارستان خوسف، تصریح کرد: بیمارستان خوسف امسال ۷ میلیارد تومان ردیف بودجه گرفت و مناقصه آن نیز برگزار شد که تلاش می‌کنیم این بیمارستان‌‌ها به زودی ساخته و افتتاح شود.

وی با اشاره با افزایش تعداد نمایندگان مجلس در انتخابات سال آینده و استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات از دوره پنجم همواره مطرح بوده و در قالب جلسات نیز تصویب شده اما به دلیل برخی از مغایرت‌ها با قانون اساسی، توسط شورای نگهبان رد شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: اما امروز فضای مجلس به نفع استانی شدن انتخابات است و اگر این طرح مغایرت با قانون اساسی نداشته باشد به تصویب خواهد رسید بنابراین بسیاری از نظرات در رد و دفاع از استانی شدن انتخابات یک خیال بافی است و تا یک بار اجرا و در عمل به صورت پایلوت پیاده نشود، نمی‌توان نظری داد.

عبادی با بیان اینکه قرار است ۴۰ نماینده مجلس در سال آینده اضافه شود، تصریح کرد: اگر مجلس شورای اسلامی نیز به اضافه شدن نمایندگان مجلس رأی دهد که منوط به نظر دولت می‌شود.

وی با اشاره به بودجه بیابان زدایی، اظهار کرد: بودجه بیابان زدایی هر استانی شرایط خاص خود را دارد و این بودجه در استان خوزستان که با طوفان و گردوخاک زیاد مواجه است باید وجود داشته باشد چرا که اگر در آنجا جلوی گردوخاک گرفته نشود، بسیاری از استان‌ها درگیر این گردوخاک می‌شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارورسازی ابرها در استان، گفت: بارورسازی ابرها با کمک هوا و فضای سپاه انجام می‌شود که خراسان جنوبی اولویت اول در بارورسازی ابرها اعلام شده است.

عبادی با بیان اینکه یکی از افتخارات خراسان جنوبی این است که هوا و فضای استان، بحث فناوری بارورسازی ابرها را به دست آورد، یادآور شد: بارورسازی ابرها حدود ۲۰ درصد در افزایش بارندگی‌ها تاثیرگذار است و باید در مصرف آب صرفه جویی بیشتری داشته باشیم که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار