برای دومین بار در شش ماه سال جاری؛
بازرگانان فراه اعلام کردند که گمرک ولایت فراه افغانستان برای بار دوم به‌روی کالاهای ایرانی بسته شده و این موضوع باعث خسارات فراوان به آنها شده است.
کد خبر: ۷۱۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 10 February 2019

تابناک خراسان جنوبی: چندی پیش برای دومین بار دولت افغانستان بندر «شیخ ابونصر فراهی» را به روی بازرگانان و واردات از کشور ایران بست و دلیل آن را فساد اداری موجود در این گمرک اعلام کرد.

 

پس از مسدود شدن دوباره بندر شیخ ابونصر فراهی در فراه صدها تن از بازرگانان و شهروندان در مرکز این ولایت دست به تجمع اعتراضی زده و اعلام کردند که با مسدود شدن این بندر فساد از بین خواهد نرفت.

 

این معترضان عنوان کردند از زمانی که این گمرک به‌روی کالاهای ایرانی مسدود شده قیمت محصولات افزایش چندبرابری داشته و این موضوع مردم این ولایت را با دشوارهای زیادی روبرو کرده است.

 

«خوشحال زلاند» فعال مدنی در فراه گفت: اگر دولت مرکزی بندر تجارتی شیخ ابونصر فراهی را که در مرز با کشور ایران را بازگشایی نکند با واکنش تند مردم مواجه خواهد شد.

 

بازرگانان فراه نیز اعلام کردند در پی مسدود شدن مجدد گمرک فراه کالاهای آنها در گمرک مانده و اجازه ترخیص به آنها داده نمی‌شود و این موضوع خسارات زیادی به بازرگانان وارد کرده است.

 

 این برای دومین بار است که بندر بزرگ شیخ ابونصر فراهی که هم مرز با ایران است از سوی وزارت دارائی افغانستان و گمرک مرکزی مسدود می‌شود.

 

برنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار