مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ۴۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۷۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 07 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق آماره منتشره هر ساله ۳۰ هزار بیمار که مبتلاء به بیماری‌هایی هستند که با پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان قابل درمان هستند، شناسایی می‌شوند.

 

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: از طرف دیگر حدود ۷۵ درصد این بیماران قادر به یافتن یک داوطلب مناسب برای اهداء پیوند مغر استخوان نیستند.

 

بهنامیان ادامه داد: امروز تحقیقات گسترده ای به منظور درمان بیماری ها و ضایعات عصبی، ترمیم بافت‌های آسیب دیده قلبی و استخوانی، ترمیم سوختگی‌ها و ضایعات پوستی، ترمیم لوزالمعده و ترشح انسولین و ترمیم سایربافت‌های آسیب دیده با استفاده از سلول‌های بنیادی مغز استخوان، خون بند ناف و سایر سلول‌های بنیادی یک فرد بالغ در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه بیماری‌هایی چون لوسمی حاد، لوسمی مزمن و نقص ارثی پلاکتی از طریق سلول‌های بنیادی قابل درمان است، افزود: خون موجود در بند ناف سرشار از سلول های بنیادی است و در صورت ذخیره سلول‌های بنیادی موجود در آن پس از انجام آزمایش و پردازش سلولی  در دمای مخصوص برای مدت طولانی مدت در شرایط ویژه نگهداری می‌شود تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

 

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: امید آن است که در آینده نه چندان دور بیش از ۸۰ بیماری با سلول های بنیادی درمان شوند.

 

بهنامیان با تبیین اینکه در راستای بهره‌مندی هم استانی‌های عزیز از مزایای نگهداری خون بند ناف، بانک خون بند ناف جنین در جهاد دانشگاهی از چند سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تاکنون ذخیره سازی ۴۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان‌جنوبی صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: هزینه ذخیره‌سازی هر نمونه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که به صورت نقد و اقساط قابل پرداخت می باشد و در صورت درخواست والدین نوزاد، وام بدون کارمزد اعطا می‌شود.

 

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: والدین برای ثبت نام باید از هفته ۳۶ بارداری به نمایندگی بانک بند ناف استان در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی مراجعه کنند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار